Albert Arenas: "Em faria molt feliç fer el salt a Moto2 el 2020"

En la seva segona temporada en el Campionat del Món de Moto3, Albert Arenas Ovejero, de 22 anys, ha aconseguit una 9a posició en la classificació general de pilots

En la campanya 2018, Albert Arenas ha aconseguit 2 victòries en les curses de França (20 de maig) i Austràlia (28 d'octubre). Així, ha superat, de llarg, els resultats esportius de la temporada 2017. El pròxim curs 2019 serà el quart que el Sant Cugat integra l'Ángel Nieto Team, i el segon que pilotarà una KTM. Al febrer iniciarà la pretemporada.

Ha finalitzat la temporada 2018 en la 9a posició al Mundial de Moto3. Quin balanç en fa?
Ha estat la millor temporada que he fet en la meva vida perquè el Campionat del Món és el campionat més important que pots aspirar. Ha estat un any increïble on l'inici de la temporada va ser molt difícil. Però vaig saber donar-li la volta i això em va realitzar molt. I una vegada li vaig donar la volta, tampoc no va ser gens fàcil. Després d'aconseguir la victòria en la 5a cursa del Mundial, em fa fer pensar coses que encara no estava preparat per assumir, com per exemple, lluitar pel Mundial. Em va fer pensar en quelcom que encara no era real. Però bé, ja em va anar bé per aprendre realment que no pots fer cap suposició ni s'ha de ser molt realista. Això va fer que treballés encara més per apropar-me al que jo realment desitjava. I així va ser. No va ser gens fàcil, però vam començar a consolidar-nos en el Top-10 i també a ser constants. Vam deixar de cometre errades que cometíem al principi de temporada i això ha fet que tinguem un final de temporada molt bo, tot i que ara mateix corregiria coses que m'han passat. Algunes les he corregit durant les últimes curses. Això, sí: mai em presentaré a un Mundial per només participar-hi. Quan comença la temporada, el que sempre vull és lluitar pel Mundial.

L'equip i la moto han anat molt bé?
Sí. El canvi de Mahindra a KTM ens ha anat molt bé tant a mi com a l'equip. Sempre que comences una temporada amb una moto nova, tant pel pilot com l'equip necessites un temps d'adaptació. I l'any que ve segueixo amb el mateix equip i la mateixa moto, així que no hi haurà excuses i podrem centrar-nos 100% en altres coses.

Què ha après aquesta temporada?
He après a centrar-me molt més en mi i a ser molt realista quan a la situació real que hi havia en cada moment. I quan a la competició, he après a gestionar molt millor les curses, a preparar-les molt bé des del primer entrenament per arribar el màxim de preparat en cada la cursa. I una vegada a la cursa, tot va una mica lligat. Quan ets realista i tens present la situació, és molt més fàcil encarar la cursa i preparar-la. I això em passava en alguna cursa, que volia aspirar a guanyar-la i em feia cometre alguna errada i caure a terra. I d'altres en què vaig aprendre a llegir molt millor el transcurs de la cursa i durant els 40 minuts que dura a gestionar-la el millor possible, i fins a arribar a guanyar. I tot, gràcies a aquest plantejament.

Què n'espera de la pròxima temporada 2019?
Després del final d'aquesta temporada 2018 i acabar entre els 10 millors en el Mundial, espero gaudir com ho he fet aquest any. Espero seguir aprenent i espero moltes coses positives. Pel que fa a resultats, no espero res. M'ho vull guanyar, lluitant. M'agradaria poder estar lluitant al davant. Ara mateix li diria números, algun resultat, però he après que no és bo fer-ho perquè mai és com ho dius. Donaré el màxim. Si durant la temporada estem lluitant constantment pel Top-6, podran passar coses molt, molt bones.

"Si durant la temporada estem lluitant pel Top-6, podran passar coses molt bones"


El veig il·lusionat.
Sí, sí, ho estic.

La temporada 2019 acaba contracte. Què passarà?
Serà la meva tercera temporada completa al Mundial de Moto3 i cada vegada em sento més preparat. Aquest 2018, no és que em plantegés fer el salt a Moto2, però sí que em va passar pel cap. Només fa 2 anys que sóc al Mundial de Moto3, però fa molts anys que piloto una moto3. Tinc ganes de seguir a Moto3, de seguir el meu curs natural de progressió i aprofitar tots aquests anys i treure-li un rendiment a la pista. I vaig decidir quedar-me, però no li diré que no. Les ganes de pujar de categoria i de portar una moto més gran cada vegada anirà més en augment, i a mi em faria molt feliç poder fer el salt a Moto2 el 2020. Però estem el 2018 i ens queda un any molt important al davant. Està bé que em passi pel cap, però hem d'estar centrats amb el que toca.

Com es defineix com a pilot?
Sóc un pilot molt agressiu. I difícil de batre, perquè lluito totes les voltes, totes les posicions, i això fa que alguna vegada hagi comès alguna errada perquè quan vas al teu 100% és molt difícil mantenir aquest nivell durant tota la temporada. Aquest 2018 he après que hi ha vegades que aquest 100% l'has de saber gestionar. Espero millorar aquesta virtut i treure-li el màxim rendiment.

Què li aporta ser pilot de motociclisme?
Porto tota la vida corrent en motos i per a mi és un estil de vida. Em fa feliç i, com més ho faig, més m'agrada. Quan acabo una cursa, ja tinc ganes de córrer la següent. I, això, ha estat un fet que ha anat creixent amb el temps i, sobretot, ara és quan més estic gaudint, quan més m'agrada competir i quan més suc li estic traient. Estic content d'haver après això per gaudir al màxim de cada cursa i temporada.

Quan parlen de vostè, sempre l'anomenen com el pilot de Girona, i no el de Sant Cugat. Què li agradaria més que li diguessin?
Visc a Sant Cugat des dels 18 anys, ara fa 4 anys, on faig vida i m'agrada perquè em dona molta pau i tranquil·litat. Però he viscut la meva infància i adolescència a Girona. De fet, estiuejo a Platja d'Aro, i m'agrada. Quan hi vaig, em sento com a casa. Encara no em sento d'aquí, em sento de Girona. Crec que amb el temps podré gaudir més ser i sentir-me de Sant Cugat.

Què és el que més li agrada de Sant Cugat?
Doncs això, la tranquil·litat, l'ambient i l'aire que s'hi respira. Això ho valoro molt.


 

Més informació
 
Comentaris

Destaquem