Els sis beneficis d'anar en bicicleta que no sabies

Aquest dimecres, 19 d'abril, se celebra el Dia Mundial de la Bicicleta

Amb la bici és una bona eina per fer amistats FOTO: Cedida
Els sis beneficis d'anar en bicicleta que no sabies
Aquest dimecres, 19 d'abril, se celebra el Dia Mundial de la Bicicleta

Amb la bici és una bona eina per fer amistats FOTO: Cedida

Fer un passeig, una cursa, anar a comprar, anar a treballar, fer una volta per la ciutat, pel bosc... les possibilitats de la bicicleta són múltiples i aptes per a totes les edats. Aquest mitjà de transport nét, còmode i senzill fa que la persona que la condueixi, que és aquell qui la propulsa, la faci servir com una eina per fer esport al més alt rendiment, fer exercici o una passejada en família o amb amics, ja que és la persona que la porta qui posa els seus propis límits.



Aquest dimecres, 19 d'abril, se celebra el Dia Mundial de la Bicicleta. Ara, en plena primavera, és un bon moment per agafar i gaudir d'unes hores o un dia en bici o per iniciar-se en aquesta disciplina, ja que les temperatures actuals, no són tan altes com les de l'estiu, ni tan baixes com les de l'hivern. 

 

 



Amb la bici fem esport i alhora podem fer una volta FOTO: Cedida
Amb la bici fem esport i alhora podem fer una volta FOTO: Cedida

1. Exercici cardiovascular:

La bicicleta és una de les activitats més completes i una de les millors per cremar greixos. Es calcula que amb una hora de bicicleta es cremen unes 500 calories. Això fa que sigui un bon exercici per combatre el colesterol.



2. Millora la salut de l'esquena:

La postura que adoptem per anar en bici, la lleugera inclinació cap endavant sobre el manillar, fa que els músculs lumbars s'enforteixin. Això provoca un augment de la resistència de la base de l'esquena.



3. Músculs ben tonificats i definits:

Anar en bicicleta tonifica els músculs de les cames, especialment els quàdriceps o els isquiotibials. 



4. Genolls sense patir:

Al contrari dels esports d'impacte com el running, el futbol o el bàsquet, en el qual els genolls se sotmeten a un desgast important pels impactes que rep en córrer, anar en bici, fa que aquest rotor no s'exposi a aquestes pressions. Així, la bici fa enfortir la musculatura que subjecta el genoll, ja que no suporten el pes del cos i no es castiguen.



5. Menys estrès:

Anar en bici no requereix ni concentració, ni estratègia, Per tant, pots dedicar el temps de la volta a pensar, escoltar música o desconnectar. 



6. Es reforça el sistema immunològic:

Totes les activitats físiques, afavoreix l'enfortiment del sistema de defenses. L'activitat cardiovascular segrega endorfines, l'hormona de la felicitat, això genera sensació de satisfacció.



Amb la bici es poden fer curses FOTO: Cedida
Amb la bici es poden fer curses FOTO: Cedida
Comentaris
990 fa 1 mes
Aquest punt es terriblement desafortunat: 5. Menys estrès: Anar en bici no requereix ni concentració, ni estratègia, Per tant, pots dedicar el temps de la volta a pensar, escoltar música o desconnectar. No requereix concentració? Es pot escoltar música...? Fins que atropellis algú o et posin una multa, ben posada!
990 fa 1 mes
Aquest punt es terriblement desafortunat: 5. Menys estrès: Anar en bici no requereix ni concentració, ni estratègia, Per tant, pots dedicar el temps de la volta a pensar, escoltar música o desconnectar. No requereix concentració? Es pot escoltar música...? Fins que atropellis algú o et posin una multa, ben posada!