ICV-EUiA vol que s'implanti la velocitat variable a l'AP-7 i la C-16

Amb aquesta mesura els verds tenen per objectiu reduir la contaminació atmosfèrica

La C-16 en el seu pas per Sant Cugat FOTO: Arxiu
ICV-EUiA vol que s'implanti la velocitat variable a l'AP-7 i la C-16
Amb aquesta mesura els verds tenen per objectiu reduir la contaminació atmosfèrica

La C-16 en el seu pas per Sant Cugat FOTO: Arxiu

ICV-EUiA proposarà al ple municipal de gener, que se celebra aquest dilluns 16, que Sant Cugat insti al govern espanyol i a la Generalitat que s'implanti el sistema de velocitat variable, al límit de 80 km/hora a l'AP-7 i la C-16, en el seu pas per Sant Cugat. 

 

L'objectiu principal d'aquesta demanda és el fet de reduir la contaminació atmosfèrica, i és que tal com diu la portaveu d'Iniciativa, Roser Casamitjana, "cal prendre mesures. Aquesta contaminació afecta majoritàriament a les persones i és la causa de malalties respiratòries. I per tant, afecta la salut pública". 

 

Casamitjana ha afegit que tot i que "Sant Cugat no està en les pitjors situacions de contaminació, el model de ciutat propicia molt l'ús del transport privat". 

 

Per la seva banda, el regidor Ramon Gutiérrez ha afegit que "aquesta mesura s'ha de fer en el marc d'altres mesures que la Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic ja ha anunciat, tot i que no executat".

 

La moció també preveu que durant el 2017 s'elabori una diagnosi de les principals causes d'emissions contaminants de l'aire a Sant Cugat i trametre els resultats al Consell de Mobilitat. 

 

D'altra banda ICV-EUiA ha volgut parlar de la moció que ERC-MES presentarà al ple de dilluns relacionada amb la T-verda. Els republicans proposaran que Sant Cugat insti a l'Àrea Metropolitana de Barcelona a què s'inclogui el municipi en aquesta proposta, que preveu dotar de transport públic gratuït durant tres anys als propietaris de vehicles vells i contaminants que se'n desfacin.

 

En aquest sentit, Ramon Guitérrez, ha detallat que "hem presentat esmenes en aquesta moció. Creiem que no fa el focus en les mesures de la reducció de la contaminació de l'aire. I després perquè és una mesura que està per estudiar i s'ha de seguir estudiant. Creiem que es pot acabar buscant una solució positiva, com passa per exemple amb la targeta rosa". 

 



Comentaris