El gener viatjar entre Sant Cugat i la metròpoli serà més econòmic

La mesura reduirà el cost dels trajectes i facilitarà el canvi d’hàbits de la ciutadania cap a una mobilitat més sostenible

La tarifa plana metropolitana de transport públic que permet desplaçar-se entre Sant Cugat i la resta de municipis de la Metròpolis Barcelona comprant un bitllet d’una zona tarifària, entra en vigor l’1 de gener. La mesura reduirà el cost delstrajectes i facilitarà el canvi d’hàbits de la ciutadania cap a una mobilitat més sostenible.

Així, a partir de l’any vinent els ciutadans de Sant Cugat podran viatjar per tots els municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona comprant una T-10 d’una zona per 10,20 euros (segons tarifes 2018) en comptes dels 20,10 que costa la targeta de dues zones. L’estalvi serà del 49%. I si compraven la T-Trimestre o la T-Jove, l’estalvi serà d’un 26%.

grafic amb

Sis municipis del Vallès Occidental i dotze del Baix Llobregat es veuran beneficiats per la mesura. Tots ells, tot i estar dins l’àrea metropolitana, formen part de la segona corona tarifària (martcats en vermell en el mapa).

El nou sistema de tarifa plana impulsat per l’AMB i aprovat per l’ATM, farà efectiva una reivindicació històrica dels veïns i alcaldes de les localitats de la metròpolis que pertanyen a la segona corona tarifària. La mesura afectarà els gairebé
400.000 habitants d’aquests 18 municipis metropolitans de la segona corona i els 2,8 milions d’habitants que viuen a la zona 1. En tota aquesta àrea es podrà viatjar amb els títols de transport d’una zona.

“Era una situació anòmala”, ha explicat el director de Mobilitat de l’AMB, Joan Maria Bigas, perquè hi havia 18 municipis de l’àrea metropolitana que tenien una tarifa diferent, “quan és incongruent perquè estan dins el continu de la metròpolis i tenen un transport de caràcter urbà”.

Era una situació anòmala”, ha explicat el director de Mobilitat de l’AMB, Joan Maria Bigas, perquè hi havia 18 municipis de l’àrea metropolitana que tenien una tarifa diferent, “quan és incongruent perquè estan dins el continu de la metròpolis i tenen un transport de caràcter urbà”.

3,2 milions d'habitants

“Era una situació anòmala”, ha explicat el director de Mobilitat de l’AMB, Joan Maria Bigas, perquè hi havia 18 municipis de l’àrea metropolitana que tenien una tarifa diferent, “quan és incongruent perquè estan dins el continu de la metròpolis i tenen un transport de caràcter urbà”.

Amb la T-10 a Castelldefels o el Prat

Per anar a Castelldefels, al Prat o qualsevol altre municipi de l’àrea metropolitana de Barcelona en transport públic, els santcugatencs ja no hauran de pagar el canvi de corona tarifària i podran usar la mateixa T-10 per totes les poblacions de la Metròpolis Barcelona. L’objectiu de l’AMB és que la mesura serveixi també per a reduir l’ús dels vehicles privats i les
congestions diàries de tràfic.

 
Comentaris

Destaquem