El nínxol de mercat de les aplicacions per a nens amb necessitats especials

Compromís Amb l’experiència de treballar en una consultoria neix una empresa que es dedica a fer solucions per a nens amb necessitats especials

Francesc Sistach, David Deprez i Carlota Sánchez són l’equip d’Appically. FOTO: JR. Armadàs
El nínxol de mercat de les aplicacions per a nens amb necessitats especials
Compromís Amb l’experiència de treballar en una consultoria neix una empresa que es dedica a fer solucions per a nens amb necessitats especials

Francesc Sistach, David Deprez i Carlota Sánchez són l’equip d’Appically. FOTO: JR. Armadàs
El món de les aplicacions per a tauletes tàctils i mòbils intel·ligents és un actiu en alça, un sector que fa 5 anys gairebé no existia i ara mou milions i té interessades un munt de persones. Partint d’aquesta base i d’un nínxol de mercat poc explotat va néixer fa poc Appically, una companyia que des de Creàpolis té previst obrir-se camí fent aplicacions destinades a nens amb necessitats especials com autisme o síndrome de Down.

Francesc Sistach, un dels fundadors de l’empresa, té una filla autista i va detectar que amb l’iPad s’obrien un munt de possibilitats per al desenvolupament, la comunicació i, sobretot, l’oci de persones com ella. El 2 d’abril va sortir a la venda a l’Apple Store Happy Geese, el seu primer producte, una aplicació pensada perquè pares i fills passin una bona estona junts davant la pantalla.

L’aplicació té 2 jocs que són una simplificació de l’oca i el joc de l’escala i les serps. La gràcia és que els taulers són més simples que els del joc original i es poden personalitzar segons les dificultats del nen o nena. Per exemple, les fitxes poden ser les cares dels jugadors, els daus poden tenir colors o símbols en lloc de números i es pot predeterminar la partida per fer que un dels jugadors guanyi segur. Això evita frustracions i facilita l’objectiu que els infants amb necessitats especials gaudeixin de l’experiència.

Amics i fe
Appically va néixer gràcies a la inversió d’11 amics que van aportar fins a 50.000 euros perquè no només creien en el projecte, sinó que els agradava la idea de participar en un projecte d’emprenedoria social. En poc més d’un mes l’aplicació ja se l’han descarregat més de 62.000 persones i Apple la va promocionar durant una setmana com una de les destacades.
L’altre fundador de l’empresa, David Deprez, explica que ja treballen en nous productes amb l’ull posat al món. “El 75% de les descàrregues han estat de fora d’Espanya i volem que aquest percentatge creixi perquè el nostre mercat és el món”.

Segueix @Appically a twitter