Els florestans posen de manifest la necessitat d'un pla de mobilitat

La mobilitat a la Floresta és una qüestió pendent que s'ha deixat de banda els últims anys

La mobilitat va ser un dels temes estrelles del debat organitzat pel TOT a la Floresta el passat 14 de setembre i la principal conclusió va ser que el barri necessita un pla de mobilitat, que fa anys que espera. Una trentena de veïns van participar en la trobada i van posar damunt la taula alguns dels problemes relacionats amb aquesta qüestió. "La mobilitat sempre és una qüestió complicada, i a la Floresta més. Sempre hem actuat a resposta de demandes particulars i ara caldria fer una reflexió general", va reconèixer el tinent d'alcalde Damià Calvet.

 

El fet d'haver tirat endavant la primera fase del pla de millora, amb l'asfaltat de 41 carrers, sense tenir clar com ha de ser la mobilitat també va ser qüestionat per alguns veïns. "El pla de mobilitat mai entra i avancem altres projectes. És una necessitat i potser val la pena aturar-nos i veure com ens volem moure per la Floresta", va argumentar Pere Lecha, de la CUP-PC.

 

Durant el debat de la Floresta organitzat pel TOT, amb el patrocini de Sorea, també es va parlar de la relació amb l'Ajuntament, el pla de millora o el manteniment del barri, entre altres. El divendres 23 de setembre el TOT en paper publicarà un reportatge de tot plegat.

Com ha de ser la mobilitat?

El TOT va organitzar un debat sobre la Floresta el passat 14 de setembre FOTO: Artur Ribera

La mobilitat dels vianants per la Floresta, amb poques voreres i carrers on la prioritat són els cotxes, és una de les qüestions que els veïns posen sovint damunt la taula. El president del Consell de barri, Ramon Piqué, va argumentar la necessitat de pensar entre tots els veïns com ha de ser la mobilitat, tot i que ell té clar per qui ha de ser la prioritat: "Ha de ser com un triangle, on els vianants siguin a dalt de tot, després les bicicletes, transport públic i, per últim, els cotxes".

Tot i això, veïns com Esteve Orpina no comparteixen aquesta visió: "La Floresta no és un poble, les cases estan ubicades en diferents llocs i allunyades de l'estació, els serveis... Hi ha llocs on el cotxe és imprescindible". El veí Juan Gamero, en canvi, va considerar "s'ha de respectar més al vianant i s'ha d'alentir la velocitat dels cotxes que circulen per la Floresta".

 

Precisament, un dels inconvenients de l'asfaltat és que els cotxes ara corren més, com va denunciar la veïna Lidia Barton i altres veïns que van demanar mesures com ressalts a l'Ajuntament. També falten senyalitzacions, segons alguns dels veïns. "El carrer de Capell hi ha un punt negre. Es un carrer de doble sentit i no hi ha visibilitat. Hi ha hagut dos accidents. Falta un mirall", va explicar la veïna Carme Garcia. Un dels debats que s'ha obert és la possibilitat de convertir alguns carrers en vies de direcció única. "Seria una aberració, més perillós perquè els cotxes correrien més", va argumentar Juan Gamero.

 

Damià Calvet va explicar que amb la primera fase del pla de millora només s'ha asfaltat, i que totes aquestes qüestions relacionades amb la mobilitat s'hauran d'abordar amb el pla de mobilitat que s'ha d'encetar de manera participativa entre tots els veïns.

L'aparcament, un problema

L'aparcament a la Floresta, sobretot als voltants de l'estació de Ferrocarrils, és un dels problemes de la mobilitat al barri, tal com va reconèixer el president del Consell de barri: "Del problema de l'aparcament tots en som conscients i és un tema que hem d'abordar amb calma". Precisament es va posar damunt la taula la voluntat de retirar els cotxes aparcats de la baixada de Can Llobet, per deixar més espais als vianants. Ara s'estan buscant localitzacions per habilitar un aparcament.

 

La veïna Maria Duran va denunciar que és impossible poder aparcar als voltants de l'estació per agafar el tren: "No podem aparcar tots els que volem agafar el transport públic i vivim lluny de l'estació. Des de la plaça del Centre ja hi ha cotxes aparcats per tot arreu. Cada vegada és pitjor".

 

Diversos veïns, com la mateixa Duran, es van queixar del servei de transport públic: "A la zona del carrer de Paulònia no arriba cap autobús". "El disseny de les línies d'autobús és de fa 30 anys i la Floresta ha canviat molt", va lamentar Ramon Piqué.

 

Sigui com sigui, l'Ajuntament s'ha compromès a abordar la qüestió de la mobilitat en un procés participatiu amb els veïns, on totes aquestes qüestions hauran de ser tractades i debatudes.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem