L'Arrabassada, tercer any consecutiu sent la carretera més perillosa

La mitjana anual d'accidents a l'Arrabassada amb morts i ferits greus és de cinc

L'Arrabassada, que uneix Sant Cugat amb Barcelona, és per tercer any consecutiu la carretera amb més risc de patir un accident de Catalunya. És la conclusió de l'estudi d'EuroRap, integrat pel RACC, el Servei Català de Trànsit, el Departament de Territori i Sostenibilitat i la Diputació de Barcelona; que analitza les carreteres més perilloses del país.

L'estudi qualifica de 'molt alt' el risc que hi ha a l'Arrabassada. Concretament, en els poc més d'onze quilòmetres d'aquesta carretera, s'hi registren una mitjana anual de cinc accidents amb ferits greus o morts, segons dades dels anys 2015, 2016 i 2017. A més, el 73% d’accidents greus a l'Arrabassada hi ha estat involucrada una moto o un ciclomotor. La mitjana diària de vehicles per aquesta carretera és de 7.693 vehicles.

Els 10 trams amb més risc d’accident de Catalunya, com és el cas de l'Arrabassada, són vies convencionals de calçada única. Els quilòmetres de risc “alt” i “molt alt” representen el 34% de la xarxa viària catalana. Això vol dir que Catalunya té 2.195 km de carreteres amb risc alt o molt alt d’accident greu o mortal.

Aquestes són les carreteres més perilloses (IMD fa referència als vehicles que hi passen diàriament i Mitj. Acc. M i FG és la mitjana d'accidents anuals amb morts i ferits greus):

Captura de pantalla 2018 12 27 a las 9.46.33

Captura de pantalla 2018 12 27 a las 9.46.33

La via més segura

En canvi, la C-16 entre Sant Cugat i Terrassa és el mes segur del país i el que menys probabilitat d'accidents hi ha, amb una mitjana de zero accidents amb ferits greus i morts. "Tot i la seva alta intensitat (quasi 25.000 vehicles diaris) no té cap accident mortal o greu en els últims tres anys", destaca l'informe del Racc.

Durant la dècada 2000-2010 els morts en carretera a Catalunya van reduir-se un 61%, complint amb l’objectiu marcat per la UE de reducció dels morts en un 50%. Per al 2020, s’ha establert
un nou objectiu per tornar a reduir a la meitat aquesta xifra. No obstant, en el període 2010- 2017, hi ha hagut una reducció d’un 29% en el nombre de morts i en els últims tres anys s’observa un clar estancament en aquesta tendència de reducció, el que posa en perill el compliment del nou objectiu de la UE.

El rànquing de vies més segures.

Captura de pantalla 2018 12 27 a las 9.55.40
Més informació
 
Comentaris

Destaquem