Més de 30.000 vehicles diaris als Túnels de Vallvidrera

Des de 2013 el volum de vehicles als Túnels de Vallvidrera ha augmentat un 20%

Els Túnels de Vallvidrera són la via més ràpida, i també la més cara, per anar de Sant Cugat a Barcelona en vehicle privat. Milers de santcugatencs i santcugatenques i gent d'altres poblacions vallesanes utilitzen aquest autopista per anar cada matí a treballar fins a la capital catalana.

Això es tradueix en retencions habituals durant tots els matins laborables, que converteixen els deu o quinze minuts que es poden trigar entre les dues ciutats es poden convertir en més de trenta. I qualsevol incidència o accident, encara dificulta més la circulació i les retencions sovint comencen a Rubí i acaben al túnel principal, abans d'entrar a Barcelona, on cada matí està regulat el trànsit amb semàfor. Tot plegat genera malestar entre molts conductors, que posen de manifest que paguen més de quatre euros per fer aquest trajecte, que es troben col·lapsat diàriament.

En aquest context, els Ferrocarrils de la Generalitat guanyen pes i eficàcia per anar de Sant Cugat a Barcelona. I més ara, amb l'entrada a les tarifes de la zona 1, i que permet anar a la capital a un preu d'un euro cada viatge amb T-10. De fet, els usuaris dels FGC han augmentat de manera important els últims anys i aquest 2018 han batut els rècords de viatges a les línies del Vallès.

Onze milions de vehicles a l'any

I és que les retencions van cada any a més, amb un trànsit de vehicles cada vegada més elevat. Durant els anys de més crisi econòmica, el volum de vehicles va disminuir gairebé un 30% entre el 2007 (35.699 vehicles diaris) i el 2013 (25.894). Des de llavors, el trànsit ha tornat a augmentar fins a superar els 31.000 vehicles diaris el 2018, el que suposa un augment del voltant del 20%.

Així, més d'onze milions de vehicles van passar pels Túnels de Vallvidrera durant el 2018, segons dades del Departament de Territori i de la concessionària de la via. Això es tradueix en uns 31.000 vehicles diaris durant el 2018. Són xifres a partir del recompte de vehicles lleures al peatge de La Floresta, a Sant Cugat. Una xifra que encara està per sota dels anys anteriors a la crisi, però que tot i això ha tornat a col·lapsar la via en les hores puntes del matí.

 

Canvi històric

L'any 1991 es van inaugurar els Túnels de Vallvidrera i que van obrir una via molt més ràpida per anar de Sant Cugat a Barcelona. Això va suposar un gran canvi per la ciutat, ja que va obrir la porta a molta gent de Barcelona a traslladar-se a Sant Cugat. La població santcugatenca el 1991 era de 38.937 habitants i en cinc anys va augmentar en gairebé 10.000. Un creixement superior al dels últims deu anys, entre el 1981 i 1991.

Més info: Els 25 anys d'història dels Túnels de Vallvidrera

A més, barris com La Floresta, més pròxims a Barcelona però fins llavors poc connectats amb la ciutat, van experimentar una transformació important amb l'arribada de nous habitants d'un perfil diferent als florestans d'aleshores.

Tot i això, durant els primers cinc anys de funcionament dels Túnels, el volum diari de vehicles era de menys de 19.000. Va ser a partir de 1996 quan es va començar a disparar l'ús d'aquest tram de la C-16. Entre el 1996 (16.960 vehicles diaris) i el 2000 (28.013 vehicles diaris), el trànsit va augmentar un 65% en cinc anys.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem