Consells per evitar els malsons dels teus nens

Els sentiments d'angoixa derivats d'experiències socials

nena dormir
Consells per evitar els malsons dels teus nens
Els sentiments d'angoixa derivats d'experiències socials

nena dormir

Un malson adopta la forma de somni llarg incrementant el nivell d'angoixa fins que la persona es desperta. Els signes més evidents d'estar patint malsons són els despertars sobtats, somnis de tema terrorífic, por a tornar-se a dormir... En funció de cada etapa del desenvolupament, els sentiments d'angoixa derivats d'experiències socials i la capacitat per afrontar-los podran causar l'aparició de malsons, per exemple, tornar a l'escola, la separació dels pares, l'assetjament escolar...

 

És important que els nens i joves puguin comunicar verbalment aquestes situacions. Una atenció excessiva dels pares o conductes per evitar les situacions que generen els malsons poden reforçar aquesta situació. Reduïm els malsons:

 

1. Eliminar l'ús de dispositius electrònics abans d'anar a dormir i establir rutines i hàbits. És positiu realitzar exercicis de relaxació.

 

2. Si l'infant s'espanta, no obrir els llums de sobte; sempre començar amb llums suaus. Quan estigui tranquil deixar un període a les fosques i ajudar a sentir-se segur.

 

3. No fer l'intent de registrar l'habitació per tal de comprovar que no hi ha res.

 

4. Si el nen es desperta, no és recomanable comentar el contingut del somni. Ajudem a fer que torni a adormir-se relaxadament i se senti segur.



Comentaris