La força dels superaliments, aliments que són medicines

La cúrcuma, el te matxa i el gingebre tenen grans propietats antiinflamatòries

Entre altres superaliments, la xia actua com un saciant, aporten Omega 3 i energia FOTO: Cedida
La força dels superaliments, aliments que són medicines
La cúrcuma, el te matxa i el gingebre tenen grans propietats antiinflamatòries

Entre altres superaliments, la xia actua com un saciant, aporten Omega 3 i energia FOTO: Cedida

Els superaliments són una classe d’aliments que per les seves propietats són capaces de reforçar la salut. En un únic producte els superaliments concentren gran quantitat de nutrients, vitamines, minerals i antioxidants, que els atorga diverses propietats curatives. A més, compten amb fitonutrients, que ajuden a eliminar toxines que es concentren a l’organisme, mantenint allunyades a determinades malalties.

 

Els superaliments poden ser fruita, verdura, llavors, algues, fruits secs... encara que també s’inclouen alguns extractes animals, com el greix de peix i l’omega 3, que prevé i combat les malalties coronàries. La importància de la dieta i el potencial de certs aliments per a la salut són coneguts des de temps immemorables. “Que el teu aliment sigui la teva medicina i que la teva medicina sigui el teu aliment”, ja ho deia Hipòcrates.



Superaliments per a tot


Les llavors de cànem, lli, xia, la maca, les baies de goji, el camu-camu, el margalló del Brasil, els fruits vermells, el coco i el cacau contenen antioxidants que combaten els radicals lliures. Quan el metabolisme registra elevats nivells de radicals lliures, el sistema immunològic es debilita i apareixen les malalties. Algues com la nori, kelp, wakame i kombu tenen iode, que estimula el tiroide, aporten molt més calci que la llet i purifica el sistema sanguini, que ajuda a eliminar tòxics. Mentre que la cúrcuma, el te matxa i el gingebre tenen grans propietats antiinflamatòries.

 

A més de ser capaços de cremar greixos, d’aportar vitamines i minerals, els superaliments verds, rics en clorofil·la, produeixen hemoglobina que fa oxigenar la sang. En aquest grup es troben brots i germinats, vegetals de fulla verda i microalgues com l’espirulina i clorel·la. L’alvocat, l’all, l’oli d’oliva verge, la col verda, el bròquil, la col, el pol·len i el ginseng també formen part d’aquest llistat d’aliments que et reforçaran el sistema immunitari i el metabolisme.

 



Comentaris