Tu ets un número?

Fa poc he tingut una necessitat de crèdit per afrontar un problema urgent i realment important per a mi. L’import era baix, i lògicament ho vaig demanar al meu banc de sempre. Anomenem-lo banc ‘A’. El meu agent comercial em va escoltar i ho va veure factible, però des de riscos em van denegar l’operació. Emmm... Perdoni? I per què no? Ha vist l’import que sol·licito? Ha entès per què necessito els diners? S’ho han mirat bé? De debò no té cap valor la meva trajectòria? (Xavi, 40 anys amb ells, però malauradament només ets un número). Per cert, la directora no es va dignar a parlar amb mi en cap moment.

Estava a punt de perdre un client fidel i no va donar mai la cara. Havia de trobar una solució al meu problema, així que vaig buscar una nova entitat. Anomenem-lo banc ‘B’. Vaig demanar directament per parlar amb la directora i em va rebre al moment (!!!). Em va fer passar al seu despatx, em va escoltar, i em va assegurar que m’ajudaria. Que no seria fàcil, però que m’ajudaria. I certament no va ser fàcil. Al departament de riscos també li van denegar la proposta (ja hi som...). Però ella en va enviar una segona, i també li van denegar. I després una tercera. I una quarta. I finalment la cinquena li van acceptar, enfrontant-se amb el responsable de riscos i donant la cara per mi. Ho va aconseguir. Em va solucionar el meu problema. Va complir la seva paraula. Em va ajudar.

Analitzant els dos casos, on veieu la diferència entre el banc ‘A’ i el banc ‘B’? En els seus departaments de riscos? No. En les seves directores d’oficina? Resposta evident. Quan el teu banc et digui ‘no’, recorda que som nosaltres, els clients, qui els proporcionem els importants beneficis que obtenen diàriament. No permetis que et tractin com un número. Busca aquell banc que et tracti com et mereixes, com una persona. I sobretot que t’ajudin quan tinguis un problema. Encara en queda algun. Jo el vaig trobar.

Xavi Aymerich
Personal Finance Coach

 
Comentaris

Destaquem