Cap a un eix comercial innovador i “glocal” a Volpelleres?

Vivim una època excitant i convulsa on la transformació de la societat, del comerç i de les ciutats, està impel·lida per dues forces imparables: la globalització i la digitalització. El món és cada vegada més global, digital i instantani, i les nostres necessitats i hàbits de consum també.

En un barri jove com el nostre, el perfil del consumidor a Volpelleres és el d’algú que li agrada la tecnologia i està en permanent contacte a la xarxa, que vol parlar i ser escoltat, i amb poc temps per les coses que desitja. Fem compres per internet, valorem públicament productes i serveis, seguim els perfils que ens interessen a les nostres xarxes socials, etc. I això que podria considerar-se com a una amenaça per al petit comerç local, s’hauria de veure com a una oportunitat.

Fa pocs dies la consellera d'Empresa i Coneixement inaugurava a Esade-Creapolis la Jornada Mercats Increïbles, i apostava per potenciar un model de mercat innovador, integrador i de futur, que esdevingués un agent actiu en la transformació digital del comerç, amb xarxes socials, posicionaments web, comerç electrònic, màrqueting i comunicació.

Aquest és el model que hauria de fer seu el Mercat de Volpelleres, i impulsar-se des de l’Ajuntament per fer-lo extensiu a la resta de l’eix comercial de Volpelleres, ja que només tindrà èxit si és capaç de donar resposta a les necessitats reals del nostre barri, i fins i tot d’atraure a veïns d’altres barris de la ciutat.

Per què no anem, doncs, cap a un eix comercial glocal a Volpelleres, amb negocis tradicionals digitalitzats i formats comercials innovadors i globals adaptats a les noves formes de consum i d’oci locals? Fem-ho!

 
Comentaris

Destaquem