De busos intel·ligents...

costa entendre que ningú s'hagi plantejat augmentar la freqüència dels horaris dels busos

Aquest estiu he hagut de baixar cada matí a Barcelona, per qüestions que ara no vénen al cas. En arribar a Sant Cugat, sense dinar, al moment de més calor, anava cada dia decidit a "gaudir" del transport urbà tot agafant el bus des de l'estació de FGC fins al Mercat de Torreblanca. Dia rere dia, corria a la parada però no he pogut fer-lo servir cap dia. El temps mínim d'espera eren 20 minuts sota un sol de càstig, i cada dia acabava desistint. Sóc conscient que a l'agost la freqüència dels busos urbans es redueix, com passa amb els trens. En tot cas, vaig comprovar que els trens en hora punta arribaven cada 5 minuts.

Si tenim en compte que l'estació dels busos està al costat de l'estació de FGC i és la més important del centre, costa entendre que ningú s'hagi plantejat augmentar la freqüència dels horaris dels busos. I tot això encara resulta més sorprenent quan els busos urbans, aparentment, s'utilitzen molt poc al nostre municipi.

Tindria tot el sentit maximitzar la coordinació horària. En ple desplegament de l'àrea verda, que creiem que respon a la prioritat del nostre ajuntament per la mobilitat sostenible, resulta curiós com el principal servei que ha de permetre la substitució dels trajectes en cotxe segueixi fent recorreguts gairebé turístics, llargs i poc freqüents. Em demano si l'equip de govern de la nostra "smart city", en lloc d'apostar per enlluernar-nos amb el "darrer crit" de bus elèctric sense conductor, no hauria de preocupar-se més de millorar la xarxa de transport públic de la ciutat.

 
Comentaris

Destaquem