Els patinets elèctrics a Sant Cugat

Hem de pensar que aquests vehicles poden circular a 25Km/h, tot i que segons tinc entès és força habitual manipular la potència perquè hi puguin agafar més velocitat

L'ordenança municipal de març del 2018 en la que es regulava l'ús de les bicicletes dins el parc de Collserola hauria de ser el punt de partida per una reflexió global per part de tots els agents implicats que delimités clarament les bones pràctiques del nou fenomen que en pocs mesos ha desbordat Sant Cugat: els patinets elèctrics.

No podem mirar cap a un altre costat en aquesta nova tendència que ja ha esdevingut realitat. Els joves, i no tan joves, s'han fet seu aquest mitjà de transport i ara irremeiablement toca regular-ho abans que haguem de lamentar alguna desgracia.

Hem de pensar que aquests vehicles poden circular a 25Km/h, tot i que segons tinc entès és força habitual manipular la potència perquè hi puguin agafar més velocitat. No és obligatori dur casc, ni assegurança del vehicle, ni tampoc cap tipus de carnet.

Amb aquestes premisses ens trobem amb una nova modalitat de mobilitat urbana que ens ha agafat a tots desprevinguts. S'estan multiplicant les situacions de conflicte i de perill quan per exemple coincideixen la sortida dels cotxes dels pàrquings amb les bicis elèctriques que van a tota velocitat.

El consistori ha de posar-se urgentment a regular aquesta nova forma de mobilitat. Els conductors de cotxes han d'adaptar-se a aquesta nova circumstància i preveure situacions que fins ara no eren possibles. I els usuaris d'aquest mitjà de transport haurien de ser conscients del perill que representa circular per segons quines vies i a certa velocitat, i circular amb la màxima cura possible.

Si no treballem plegats, de ben segur ben aviat haurem de lamentar alguna desgràcia a Sant Cugat.

 
Comentaris (2)
Roser Fa 2 mesos
Val a dir que, tant bicicletes com patinets elèctics, s'han disparat en nombre des que han implantat zona verda a tot el municipi. Com ho hem de fer, doncs, aquells que treballem al poble però no tenim un transport públic que ens faciliti el trajecte? Jo mateixa, visc a 4km i 800m del meu lloc de treball. I tot i que sóc resident al municipi, no puc deixar el cotxe a la zona verda perquè són massa hores, a banda del cost adicional que això suposaria. Transport públic no n'hi ha, el bus p
Mariángela Palacios Fa 2 mesos
Tiene razón el Sr. Galofre. Ajuntament ha de poner en marcha una normativa para esta nueva modalidad de transporte, a fin de no tener que lamentar accidentes.