Els patinets elèctrics a Sant Cugat

Hem de pensar que aquests vehicles poden circular a 25Km/h, tot i que segons tinc entès és força habitual manipular la potència perquè hi puguin agafar més velocitat

L'ordenança municipal de març del 2018 en la que es regulava l'ús de les bicicletes dins el parc de Collserola hauria de ser el punt de partida per una reflexió global per part de tots els agents implicats que delimités clarament les bones pràctiques del nou fenomen que en pocs mesos ha desbordat Sant Cugat: els patinets elèctrics.

No podem mirar cap a un altre costat en aquesta nova tendència que ja ha esdevingut realitat. Els joves, i no tan joves, s'han fet seu aquest mitjà de transport i ara irremeiablement toca regular-ho abans que haguem de lamentar alguna desgracia.

Hem de pensar que aquests vehicles poden circular a 25Km/h, tot i que segons tinc entès és força habitual manipular la potència perquè hi puguin agafar més velocitat. No és obligatori dur casc, ni assegurança del vehicle, ni tampoc cap tipus de carnet.

Amb aquestes premisses ens trobem amb una nova modalitat de mobilitat urbana que ens ha agafat a tots desprevinguts. S'estan multiplicant les situacions de conflicte i de perill quan per exemple coincideixen la sortida dels cotxes dels pàrquings amb les bicis elèctriques que van a tota velocitat.

El consistori ha de posar-se urgentment a regular aquesta nova forma de mobilitat. Els conductors de cotxes han d'adaptar-se a aquesta nova circumstància i preveure situacions que fins ara no eren possibles. I els usuaris d'aquest mitjà de transport haurien de ser conscients del perill que representa circular per segons quines vies i a certa velocitat, i circular amb la màxima cura possible.

Si no treballem plegats, de ben segur ben aviat haurem de lamentar alguna desgràcia a Sant Cugat.

 
Comentaris

Destaquem