Els serveis públics haurien de romandre sempre en mans públiques

Em nego a acceptar que el funcionariat, per defecte, estigui desmotivat i que no tingui com a primer objectiu l'eficiència

Si la gestió de qualsevol servei públic si no està en mans de l'Administració Pública, sempre acabarà sent quelcom fora del control de la ciutadania. Pels consells d'administració de les empreses privades, el bé comú no és mai la seva prioritat número 1.

Al nostre país existeix la sensació, quasi endèmica, que la gestió privada resulta més eficient que la pública i el pitjor de tot plegat és que ens hi conformem.

Personalment sempre he cregut que el ciutadà ha d'exigir a qualsevol Administració Publica la màxima eficàcia, amb funcionaris eficients i capacitats. Em nego a acceptar que el funcionariat, per defecte, estigui desmotivat i que no tingui com a primer objectiu l'eficiència.

La funció pública no ha de ser mediocre, ans el contrari, ha de donar sempre un servei de màxima qualitat al ciutadà que, de fet, és el seu objectiu final.

Tant bon punt els serveis públics passen a mans privades, com totes les empreses, s'inicia el procés de maximització de beneficis... I així ens està anant, oi? Paguem les tarifes elèctriques més opaques i altes d'Europa i el mateix ens està passant, amb el gas, la telefonia, l'aigua, etc.

És per tot això que des d'aquí vull fer un toc d'atenció al Ple Municipal amb el tema del servei de l'aigua de la nostra ciutat.

Portem des de 2015 "estudiant" com s'hauria de gestionar el servei l'aigua. Ara hem llegit que Sant Cugat es dona un nou termini de dos anys per avaluar "pros i contres" d'una gestió municipal d'aquest servei.

Crec que no hauríem de ser tant lents en prendre decisions i menys quan afecten el bé ciutadà.

 
Comentaris

Destaquem