On vas, bus urbà?

L'Assemblea per al Transport Públic aposta per renovar completament la xarxa de bus de la ciutat.
On vas, bus urbà?
L'Assemblea per al Transport Públic aposta per renovar completament la xarxa de bus de la ciutat.

El Polígon de Can Sant Joan viurà pròximament canvis substancials en l'organització de l'espai públic. Si fins avui els vials del Polígon estaven pensats per al cotxe, la prioritat a partir d'ara serà millorar els accessos a peu i amb bicicleta, i ordenar l'aparcament anàrquic sobre terraplens i voreres creant una Àrea taronja.

 

Tot plegat, a fi de canviar la manera com ens hi movem. Malauradament l'Ajuntament no ha aclarit encara que passarà amb el transport públic, que és una alternativa necessària per a aquells que volen deixar el cotxe a casa. En aquest sentit, l'Assemblea per al Transport Públic aposta per renovar completament la xarxa de bus de la ciutat.

 

La proposta consisteix a simplificar la xarxa i reduir el nombre de línies a fi de dotar-les de més vehicles i millor freqüència de pas (15 min a la major part de la xarxa). També es recomana fer les línies més directes. Així, el servei seria més ràpid, fiable i atractiu per al conjunt dels ciutadans. En el cas del Polígon, a la llançadora actual a FGC-Sant Joan s'hi afegirien recorreguts directes a FGC-Mira-sol (línia de Terrassa) i als barris del Centre, Volpelleres, Mira-sol i Valldoreix.

 

L'estudi demostra que això seria possible amb una inversió comparable a l'actual. L'èxit del nou model de mobilitat depèn en bona part de tenir plans sòlids sobre el transport públic, i per tant emplacem a l'Ajuntament a obrir el debat ciutadà sobre aquest tema.



Comentaris