Que em pot informar, si us plau? No

Demano al conductor si em pot avisar quan hi arribem i em respon que no. Cap més explicació. Senzillament: ‘No’
Que em pot informar, si us plau? No
Demano al conductor si em pot avisar quan hi arribem i em respon que no. Cap més explicació. Senzillament: ‘No’

Pujo a un autobús de Sant Cugat en direcció al Centre Comercial, que és als afores. Conec el lloc sobradament, però no hi he anat mai en autobús i, per tant, tinc dubtes sobre la parada correcta. Vull dir que no sé si em deixarà a la porta o una mica abans o una mica després. Per això m’assec al primer seient i demano al conductor si em pot avisar quan hi arribem. Em respon que no. Cap més explicació. Senzillament: ‘No.’

 

Penso que és una persona mal educada, però no m’hi encaparro perquè, per sort, com he dit, conec la meva destinació. El problema és que quan per fi s’atura davant de l’institut Leonardo da Vinci, no goso baixar perquè queda força lluny de la porta del Centre i em fa l’efecte que probablement hi haurà una altra parada just al davant. Ho penso perquè ignoro quines voltes fa l’autobús en el seu recorregut. Si ho sabés ja no ho hauria preguntat, és clar.

 

Però he fet salat. El conductor reprèn la marxa sense dir-me res i ja no s’atura fins a arribar a Rubí. Un cop allà, decideixo tornar enrere a peu. Quan arribo a lloc, faig la gestió que he anat a fer i, tot seguit, camino fins a la parada de l’autobús per tornar a Sant Cugat; aquesta vegada a l’altra banda de la carretera. Observo que el camí que mena a la parada és de difícil accés. No el recomanaria a cap persona gran, ja que és de terra, té desnivells i garanteix el trencament de fèmur.

 

Un altre dia, aquest cop a Terrassa, baixo del tren, agafo un autobús per anar al carrer de Sant Cosme i demano al conductor si em podrà avisar quan hi arribem. Em respon el mateix que el de Sant Cugat: ‘No.’ ‘Quin servei més amable’, penso. En aquesta ocasió ho tinc més pelut, perquè, més enllà d’algun element referencial, no conec la zona on vaig i m’hauré de refiar de la meva intuïció. Tanmateix, ves per on, la intuïció és bona i encerto la parada.

 

Un cop a terra, demano per la Biblioteca BD2, la del districte, però ningú no la coneix. Només una dona estrangera amabilíssima que m’acompanya gairebé fins a la porta i que es queda admirada quan li explico que, si més no, a Terrassa hi ha sis biblioteques. Ella, que no hi havia entrat mai, només en coneixia aquella.

 

Ignoro si els conductors d’autobús tenen prohibit informar els usuaris. Entenc que s’han de concentrar en la conducció i no distreure’s atenent peticions. Però per no perjudicar conductors i usuaris, no seria lògic que una pantalla, com en el metro, informés del nom de cada parada?



Comentaris
Marcel fa 11 mesos
I a més a més, com en altres llocs es fa, informar de l'arribada a les parades per veu i megafonia.
ferran m fa 11 mesos
Trobo estrany que una persona culta i lletrada faci una columna d' aquest tarannà. La veig classista i carent d' empatia. Sobre el paper ha patit un greuge que si és tal com diu te part de raó. El problema és el de sempre. Esperar que en un servei públic un sigui tractat com a client en lloc de com a usuari. Un client te drets. Un usuari també deures. Haurà consultat la info disponible abans d agafar l interurbà? Potser si... el cas és que ara es mereix una disculpa pel que escriu i jo no li nego, és mes em sap greu el succeït i dessitjaria no li hagues passat, per solidaritat amb tants usuaris amb els que interacciono i per l' imatge negativa que el col.lectiu pot tenir arran del que diu a l' article. Però també és injust que la gent no es faci el càrrec de la càrrega d' estres a la que està sotmesa una i un conductor d' autobus com per anar dient a centenars de passatgers on han de baixar o onés tal lloc sense marge d' error. Així doncs alguna cosa grinyola si no es pot compatibilitzar al 100% una solicita atenció al usuari amb la conducció, el trànsit, la segutetat del passatge, el vendre bitllets i tatgetes de bus...més els imponderables. I serà en el futur q ens depara on jaurem de posar fil a l' agulla. Sr Alexandre , jo li demano disculpes com a conductor de bus que soc, però li demanaria també que abans d' escriure públicament implicant a un treballador provi de mirar lo com a un igual i enraonar. Atentament