Si la competència no fa una aposta clara per la llengua, podrem convertir un problema potencial en una oportunitat per diferenciar-nos-en. FOTO: Cedida

TOT i més

En català, vols dir...?

Si la competència no fa una aposta clara per la llengua, podrem convertir un problema potencial en una oportunitat per diferenciar-nos-en

En l’article anterior vam exposar que l’ús del català en les webs i comunicacions d’una empresa pot comportar nombrosos beneficis: des de la fidelització de clients i l’enfortiment de la identitat cultural, a l’establiment de sinergies amb actors locals. Ara bé, poden sorgir dubtes raonables a l’hora d’apostar pel català com a eina de comunicació d’un negoci o establiment. Us n’enumerarem alguns i us diem com superar-los.

Un dels principals obstacles és la percepció que el català té un abast de mercat limitat. Algunes empreses creuen que el públic potencial parla majoritàriament castellà o anglès, i temen que l’ús del català pugui acotar el mercat. A més, la creació de contingut en català pot requerir un esforç addicional, cosa que les petites empreses potser no poden permetre’s. Tampoc podem oblidar les barreres tecnològiques, ja que algunes plataformes digitals i de gestió de continguts no ofereixen suport adequat en català, la qual cosa dificulta el desplegament dels mateixos serveis que s’ofereixen en altres llengües majoritàries.

Per afrontar aquests inconvenients, és essencial fer una anàlisi de mercat i determinar així la demanda real del català entre la clientela. D’aquesta manera, si la competència no fa una aposta clara per la llengua, podrem convertir un problema potencial en una oportunitat per diferenciar-nos-en.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.