L’Associació Sant Cugat Comerç ha volgut analitzar a fons la innovació a les botigues en la seva tercera edició dels Diàlegs de Comerç. Per fer-ho a convidat a Antonella Broglia, una italiana afincada a Madrid considerada una experta en matèria de noves tendències en comerç minorista. La ponent ha explicat en un to positiu, optimista i divulgador exemples d’èxit de comerços i marques d’arreu del món que han aconseguit augmentar les vendes o guanyar popularitat a partir d’iniciatives innovadores. Segons ella “copiar és bo i sobretot quan són iniciatives que està comprovat que tenen èxit a altres llocs del món.”
Tornar al carrer
Antonella Broglia, ha començat la seva xerrada explicant que el món on line (internet) i el món off line (la botiga) són compatibles i es barregen amb un centre de gravetat: el client. “Google, Amazon, líders del sector internet estan obrint botigues al carrer perquè el contacte físic és molt important i complementa la pantalla d’ordinador”. Broglia ha continuat explicant exemples de com multiplicar els punt de venda com per exemple posant codis que poden ser llegits amb el mòbil que fan que puguis comprar sense haver de passar per la botiga. En aquest sentit també ha convidat als comerços locals a fer el mateix als aparadors o a les marquesines dels autobusos i els metros com s’ha fet en altres llocs. ”
Crisi i idees
La ponent és conscient que costa molt que la gent compri avui en dia i ha deixat clar que per diferenciar-se de la resta s’ha de innovar i pensar en noves fórmules per acostar-se als clients. Una de les maneres és oferint coses diferents al que el client espera a les botigues, crear comunitats de compradors per poder oferir descomptes o fins i tot explorar la via de l’interncanvi i la segona mà. També ha recomanat que no només es limitin a vendre sinó a reparar o reciclar productes propis o d’altres comerços ja que la reutilització és una moda en creixement.
Networking i contactes
La tercera edició dels Diàlegs de Comerç també han inclòs una reuniu de networking amb, Ivo Güell, fundador de IdeI Consultores de Formación Coach i un dinar relacional a peu dret a l’Hotel Sant Cugat. A la jornada també hi ha assistit l’alcaldessa de Sant Cugat Mercè Conesa, que ha recordat que Sant Cugat té el 88% dels seus locals comercials oberts i que els 2.000 habitants que va guanyar la ciutat l’any passat són nous potencials clients pel comerç de la ciutat. Conesa també ha aprofitar els organitzadors pel guardó a la millor Inciativa Comercial que els va atorgar la Generalitat fa un més.
Tornar al carrer
Antonella Broglia, ha començat la seva xerrada explicant que el món on line (internet) i el món off line (la botiga) són compatibles i es barregen amb un centre de gravetat: el client. “Google, Amazon, líders del sector internet estan obrint botigues al carrer perquè el contacte físic és molt important i complementa la pantalla d’ordinador”. Broglia ha continuat explicant exemples de com multiplicar els punt de venda com per exemple posant codis que poden ser llegits amb el mòbil que fan que puguis comprar sense haver de passar per la botiga. En aquest sentit també ha convidat als comerços locals a fer el mateix als aparadors o a les marquesines dels autobusos i els metros com s’ha fet en altres llocs. ”
Crisi i idees
La ponent és conscient que costa molt que la gent compri avui en dia i ha deixat clar que per diferenciar-se de la resta s’ha de innovar i pensar en noves fórmules per acostar-se als clients. Una de les maneres és oferint coses diferents al que el client espera a les botigues, crear comunitats de compradors per poder oferir descomptes o fins i tot explorar la via de l’interncanvi i la segona mà. També ha recomanat que no només es limitin a vendre sinó a reparar o reciclar productes propis o d’altres comerços ja que la reutilització és una moda en creixement.
Networking i contactes
La tercera edició dels Diàlegs de Comerç també han inclòs una reuniu de networking amb, Ivo Güell, fundador de IdeI Consultores de Formación Coach i un dinar relacional a peu dret a l’Hotel Sant Cugat. A la jornada també hi ha assistit l’alcaldessa de Sant Cugat Mercè Conesa, que ha recordat que Sant Cugat té el 88% dels seus locals comercials oberts i que els 2.000 habitants que va guanyar la ciutat l’any passat són nous potencials clients pel comerç de la ciutat. Conesa també ha aprofitar els organitzadors pel guardó a la millor Inciativa Comercial que els va atorgar la Generalitat fa un més.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok