L'emprenedoria local mira al món des de Sant Cugat

Emprenedors del territori s'han trobat a Sant Cugat per reflexionar sobre la internacionalitat

Sant Cugat ha acollit aquest dimecres 13 de novembre l'11a Jornada d'Emprenedoria, organitzada per la Cambra de Terrassa i l'Ajuntament. Emprenedors del territori s'han trobat al Teatre-Auditori per reflexionar sobre les capacitats necessàries per emprendre i la necessitat de tenir una mirada global en els negocis.

"Per ser emprenedor cal ser una mica atrevit"

"Per ser emprenedor cal ser una mica atrevit, agosarat i implicat; no tothom pot ser-ho", ha destacat el president de la Cambra de Terrassa, Ramon Talamàs, que ha emfatitzat que és necessària "una mentalitat oberta".

"Cal estar molt atent què estan fent a altres llocs i que poc afectar el teu mercat", ha insistit el president de la Cambra, remarcant que "l'emprenedor ha de tenir una visió internacional". Una mirada internacional que ha d'estar acompanyada per un territori que requereix d'infraestructures, com carreteres o establiments hotelers.

Sant Cugat, ciutat emprenedora

Mireia Ingla, alcaldessa de Sant Cugat, ha celebrat que la Jornada d'Emprenedoria hagi "calat en el món dels emprenedors" i s'hagi convertit en una "cita important".

"Sant Cugat és una terra d'emprenedors", ha assegurat l'alcaldessa, que ha destacat un "ecosistema empresarial molt potent amb un entorn universitari que es retroalimenta". A més, ha valorat la "capacitat d'atracció de la ciutat" i la capacitat per "aprofitar tot el talent".

"Des del primer moment vam pensar en internacionalitzar-nos"

Javier Garrido, de Robin Hat, una companyia nascuda el 2015 que fabrica gorros per professionals dels quiròfans, ha explicat la seva experiència com a emprenedor. "El secret que tenim nosaltres per emprendre és apostar per la il·lusió; si et deixes envair per la por, val més deixar-ho. La por ha de durar tres segons".

"El que fem ho pot fer qualsevol, el més important és la nostra actitud i com ho fem", ha afirmat Garrido, que ha resumit també la seva aposta per un mercat global que els ha portat en quatre anys a vendre a una quinzena de països: "Des del primer moment vam pensar en internacionalitzar-nos per necessitat. Perquè tenim un públic acotat i un únic producte, i si no exportàvem, no podíem avançar".

Xina, pròxima estació

La conferència central de la Jornada d'Emprenedoria ha anat a càrrec d'Alfons Cornella, fundador d’Infonomia i Co-Society, que ha analitzat la necessitat de la col·laboració en l'economia per garantir la supervivència.

Especialment pel creixement exponancial de l'economia xinesa: "No tindrem mes remei que colaborar perquè ve una onada bestial d'Asia. Xina és espectacular". Així, l'empresariat i emprenedor està obligat a mirar cap al país asiàtic, una terra que oferirà "grans oportunitats". I, sinó, la següent parada és l'Àfrica.

"El missatge és: preparem-nos per una onada extraordinària que ens obligarà a unir el millor que tenim per enfocar-nos a mercats asiàtics, a curt termini, o, a llarg termini, a Àfrica. Venen coses que no ens imaginem i ens obligarà a col·laborar", ha finalitzat.

 

Més informació
 
Comentaris

Destaquem