L'Ajuntament de Sant Cugat impulsarà un paquet de 60 mesures i mobilitzarà més de 7 milions d'euros per pal·liar els efectes de la crisi del coronavirus. Ajudes per l'emergència social, el suport a l'activitat econòmica, el reajustament d'impostos i taxes o les ajudes pel lloguer són algunes de les línies.
El TOT recull les mesures destinades a empreses, comerços, autònoms i treballadors, valorades en més d'1,2 milions d'euros. L'Oficina d'Atenció a l'Empresa és l'encarregada d'informar amb detall i sobre cada cas de les ajudes disponibles. Tot i això, encara falta definir els criteris per accedir a algunes de les ajudes, la manera de tramitar-les, qui s'hi podrà acollir... Tot plegat s'anirà definint pròximament.
Suport directe
- Reforçament de l’Oficina d’Atenció a l’Empresa (OAE) per atendre les consultes i tramitacions generades pel COVID-19.
- Línia de suport a través de l’OAE per la tramitació dels ERTO per a les empreses, autònoms, professionals i entitats locals i tramitació a les ajudes i subvencions de les diferents administracions.
- Servei de mediació en la rebaixa dels lloguers de locals i els espais d’activitat econòmica amb la propietat.
- Línia d’ajuda directes per a autònoms destinada a pal·liar els efectes del COVID-19 i línia d’ajuda directes per a empreses, comerços i entitats locals. S'hauran de presentar propostes en un termini establert i atorgant-se mitjançant el règim de concurrència competitiva.
- Reforç del servei d’assessorament per persones en cerca de feina a través de Sant Cugat Feina i noves línies d'assessorament.
- Increment de la partida de Promoció i suport al comerç local.
- Exempció del cobrament de taxa per ocupació de la via pública en la celebració de la jornada de Sant Jordi quan s’estableixi la data per part de la Generalitat.
- Programa específic Post-COVID-19 de suport a les empreses, emprenedors, professionals i comerç.
- Taula d’emergència econòmica empresarial i comercial.
- Manteniment de l’alta a la Seguretat Social de l’alumnat de l’FP Dual empadronats a Sant Cugat, amb coordinació amb el centres d’FP de la ciutat.
Impostos i taxes
- Bonificació / subvenció sobre l’Impost de Béns Immobles per empreses, comerços i autònoms afectats per la crisi del COVID-19.
- Modificació dels períodes de pagament dels contribuents que hagin optat pel pagament domiciliat dels impostos municipals en cas que tinguin afectació (IBI, IAE, ICIO pel que respecte al primer i segon fraccionament).
- Línia d’ajuts per fer front a la despesa del Tribut Metropolità a les empreses, comerços i autònoms que demostrin la davallada de la seva activitat.
- Canvi en els períodes de pagament de la Taxa de Mercat Municipal.
- Establiment d’un nou calendari en el fraccionament de la Taxa de Recollida de Residus Comercials.
- Exempció meritada del percentatge corresponent al període de tancament de la Taxa de Recollida de Residus Comercials dels comerços i de la Taxa d’ocupació de la via pública per taules i cadires d’establiments comercials
- Exempció pel pagament del cànon municipal (part proporcional) sobre l’ocupació d’establiments en la via pública (quioscs).
Lloguer
- Línia d’ajuts i/o avals en el lloguer de locals comercials per l’estat d’alarma decretat.