S’obre el període per sol·licitar els ajuts per escolaritat i menjador del curs 2022-23

L'Ajuntament destinarà 985.000 € a beques menjador i 225.000 € a ajuts d'escolaritat

L'Ajuntament obre del 2 al 16 de juny el període de sol·licituds als ajuts econòmics per al curs 2022-23 en concepte d’escolaritat i de menjador. L’objectiu és ajudar les famílies amb menor capacitat econòmica i garantir la igualtat d’oportunitats.

Es tracta d’uns ajuts individuals adreçats a l’alumnat empadronat a Sant Cugat i matriculat en els cursos de P3 a 4rt ESO en centres educatius sostinguts amb fons públics i que estiguin ubicats al Vallès Occidental.

Per una banda, els ajuts d’escolaritat serveixen per sufragar despeses com llibres i material (equips informàtics personals, llicències digitals, o qualsevol altra despesa d’anàlogues condicions). Per altra banda, els ajuts de menjador serveixen per assumir les despeses d’aquest servei als centres educatius.

Els ajuts s’atorgaran prioritzant les necessitats econòmiques i socials de les persones sol·licitants. En concret, es destinaran 985.000 € a ajuts de menjador i 225.000 € a ajuts d’escolaritat. 

Per a més informació sobre les bases es pot accedir al web o enviar un correu a beques@santcugat.cat

On i com sol·licitar els ajuts?

Els sol·licitants han de marcar quin tipus d’ajut sol·liciten: escolaritat i/o menjador.

Hi ha dos tipus de sol·licitud:

1. Alumnat que el curs passat no va tramitar la  sol·licitud d’ajut de menjador:

Han de presentar sol·licitud via telemàtica a través de la Seu electrònica de l’Ajuntament  (www.santcugat.cat/ Seu electrònica/ Tràmits/ Ajuts i prestacions socials) o a les Oficines d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament, demanant cita prèvia a través de www.santcugat.cat/citaprevia o bé trucant al 010, o al 900 104 941 si es truca des del mòbil o fora del municipi.

2. Alumnat que el curs passat sí va tramitar la sol·licitud d’ajut de menjador:

S’enviarà, al telèfon mòbil que consta a la sol·licitud de l’any anterior, un missatge amb l’enllaç de l'esborrany per a la nova sol·licitud del curs 2022-2023 que es podrà validar o modificar si s’ha produït algun canvi respecte al curs anterior. Aquest tràmit s’ha de fer mitjançant identificació electrònica.

També es podrà fer la sol·licitud via telemàtica a través de la Seu electrònica de l’Ajuntament (www.santcugat.cat/ Seu electrònica/ Tràmits/ Ajuts i prestacions socials) o a les Oficines d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès,  demanant  cita prèvia a través de www.santcugat.cat/citaprevia o bé trucant al 010, o al 900104941 si es truca des del mòbil o fora del municipi).

En cas de necessitar suport per fer el tràmit telemàtic es pot sol·licitar el Servei d’Acompanyament Digital: https://www.santcugat.cat/servei/servei-dacompanyament-digital4

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem