Bícing i vianantitzar més carrers, la proposta de Fridays for Future a Sant Cugat

El col·lectiu presenta el seu pla per Sant Cugat per fer front a l'emergència climàtica

Crear un servei de bícing, vianantitzar carrers, un peatge anticontaminació, millorar el transport públic o expulsar la fàbrica de Lubrizol són algunes de les propostes de Fridays For Future per fer front a l'emergència climàtica des de Sant Cugat. El col·lectiu ha presentat un document amb desenes de mesures que tenen l'objectiu final d'aconseguir una reducció dràstica de les emissions de gasos d’efecte hivernacle a la ciutat i assolir les zero emissions l'any 2030.

Fridays For Future presentarà el document a la Taula per l’Emergència Climàtica, l'espai impulsat pel govern santcugatenc per debatre i dibuixar l'estratègia local per combatre la crisi climàtica.

Dificultar la circulació del vehicle privat

"L'única manera de reduir dràsticament les emissions de CO2 és dificultar la circulació de vehicles privats dins de Sant Cugat", argumenta Fridays For Future, que es marca la fita de prohibir els vehicles contaminants al municipi el 2030. Fins llavors, demana avançar en la vianantització de carrers santcugatencs i proposa convertir els Quatre Cantons, l'avinguda de Francesc Macià, la rambla del Celler, el carrer de Francesc Moragas i l'avinguda de Pla del Vinyet en vies exclusives per a vianants i transport públic.

Més info: S'eliminen carrils de circulació de vehicles de motor per crear una anella verda al centre

El col·lectiu aposta igualment per crear "una gran zona de baixes emissions al centre de la ciutat i al voltant de tots els centres educatius" en la qual només hi puguin circular vehicles elèctrics i transport públic. A més, defensa l'establiment d'un peatge anticontaminació perquè "si algú vol entrar a Sant Cugat amb un cotxe contaminant, pagui". 

Des de Fridays For Future expliquen que aquestes mesures "no han de suposar un sacrifici immens per la ciutadania" i reclamen mesures per la mobilitat sostenible i fomentar el transport públic i la bicicleta.

Aposta per la bicicleta

El grup considera que l'actual xarxa de carrils bicis de Sant Cugat és ineficient" i proposa construir-ne més perquè sigui "una vertadera alternativa a agafar el cotxe". A més, proposa crear un servei de bícing a la ciutat i crear més aparcaments per a bicicletes.

També defensa la necessitat que l'Ajuntament obri una línia de finançament per la cmpra de bicicletes com, expliquen, s'està fent a ciutats com Madrid, Saragossa o València.

Potenciar el transport públic

Per tal d'oferir una altra alternativa a la ciutadania, Fridays For Future demana potenciar la xarxa de transport públic, començant per abaratir "considerablement" el cost dels billets del bus i establir la gratuïtat per a menors d'edat i estudiants. A més, proposen construir carrils bus perquè sigui més eficient i impulsar busos escolars gratuïts per evitar que les famílies es desplacin amb vehicle privat als centres educatius.

L'entitat ecologista reclama també millorar la freqüència del servei de bus a Sant Cugat, millorar les connexions amb ciutats veïnes i substituir tota la flota per vehicles elèctrics.

Torre Negra i Collserola

Protegir Torre Negra a "qualsevol preu", protegir el Bosc de Volpelleres i fer una gestió més ecologista de Collserola són altres propostes de Fridays For Future. A més, reclama l'expulsió de la fàbrica de Lubrizol de Sant Cugat.

Més info: Empresaris de Can Magí, contra la presència de Lubrizol per la seva "perillositat"

FInalment, també proposa transformar el golf de Can Sant Joan en horts cultivats per la ciutadania amb l’opció de que es puguin vendre els dijous al mercat i que puguin proveïr les cooperatives i les botigues de menjar al municipi.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem