Valldoreix es compromet a fer una vila més amable per les bicis

L'EMD de Valldoreix reconeix que el cotxe és el vehicle més utilitzat i lamenta que sovint circulen a velocitats elevades

L'EMD de Valldoreix s'ha compromès a treballar per una vila més amable i còmode per les bicicletes. L'administració proposa diferents mesures encaminades a potenciar la mobilitat sostenible i dotar de més seguretat els ciclistes. "La mobilitat sostenible, segura i saludable a segueix essent una assignatura pendent en molts dels seus aspectes", reconeix la moció presentada per la CUP i que ha comptat amb el suport de Junts per Valldoreix, ERCi PSC i l'abstenció de Ciutadans; durant la Junts de Veïns d'aquest dijous, 21 de maig.

Valldoreix considera "urgent" fer les passes necessàries per avançar cap a la mobilitat sostenible i reconeix que "l'espai per la bicicleta" ha quedat "com anècdota". "Un tram de l'Avinguda Ramon Escayola i un altre tram de l'Avinguda Mossèn Cinto són el trist balanç del què s'ha fet a Valldoreix", emfatitza.

"A Valldoreix, el cotxe és l'element dominant per desplaçar-se i la velocitat elevada és un fet habitual", recalca el text.

Més info: Valldoreix pretén allargar el carril bici de Mossèn Cinto fins a l'estació d'FGC

 

Els compromisos

L'EMD de Valldoreix s'ha compromès així a impulsar diverses accions per afavorir la bicicleta, tot reduint la velocitat dels cotxes, ja que consideren que és un dels elements que desincentiven la conversió de nous ciclistes. També demana a l'Ajuntament de Sant Cugat que executiu la continuïtat de la xarxa pedalable de la vila. A més, proposa estudiar dur el carril bici de Mossèn Jacint Verdaguer a la calçada i projectar la futura xarxa pedalable de Valldoreix i dotar de pressupost les actuacions més urgents, com pot ser la connexió amb Sant Cugat des de Ramon Escayola.

Aquests són els acords:

  • Realitzar un mapa de la possible xarxa ciclista de Valldoreix, prioritzant l’espai per la bici allí on sigui possible.
  • Senyalitzar el tram de Ramon Escayola a partir de plaça dels Ocells fins a l'inici del carril bici al carrer Joan Borràs com a zona 30 i espai pacificat per a la circulació de la bici en doble sentit de circulació, amb apartadors de cotxes.
  • Refer el tram del carril bici a Ramon Escayola, repintant-lo, reasfaltant i intercalant pivots amb els “armadillos” que delimiten el carril perquè impedeixin l’aparcament i segreguin la calçada del carril.
  • Dotar l'EMD de recursos econòmics per mantenir la xarxa existent i les que s'implementin incloguin la instal·lació d’eco-comptadors per tenir dades estadístiques de l'ús de la bici; sempre que sigui viable financerament.
  • Fer una campanya de sensibilització a la ciutadania per la convivència del cotxe i la bici i explicar que són les zones 30.
  • Demanar a l'Ajuntament de Sant Cugat, que projecti i doti de pressupost la continuïtat de la xarxa pedalable de Valldoreix, des de Ramon Escayola, passant per carrer Avila fins al seu nucli urbà.

Un deure pendent

“La mobilitat sostenible és un dels reptes pendents a la vila”, ha assenyalat el regidor de la CUP, Ferran Margineda, que ha afegit: “Des de qualsevol administració és urgent que avancem sense dilació i actuem de manera immediata en la mobilitat sostenible”. A més, ha lamentat l'abstenció de Ciutadans.

Susanna Herrada, de Junts per Valldoreix, ha recordat que l'actuació comportarà una inversió elevada i per això consideren important haver introduït la esmena que els projectes siguin viables financerament. Amb tot, considera necessari avançar en la mobilitat sostenible. "El confinament ha estat beneficiós pel planeta", ha reflexionat Susanna Casta, del PSC, assenyalant que "no podem tornar a la vida anterior". Així, ha demanat que des de les administracions s'avanci cap a una mobilitat sostenible per posar les facilitats a la ciutadania perquè facin el canvi necessari.

 

"Tots hauríem d'estar a favor d'anar en bicicleta per respirar un aire més respirable"

"Tots haurien d'estar a favor d'anar en bicicleta per respirar un aire més respirable", ha indicat Jaume Sanmartí, d'ERC-MES, que ho veu com un pas per "lluitar contra la crisi climàtica" des de Valldoreix. "A Valldoreix no hi ha mobilitat sostenible i saludable", ha sentenciat.

"Els recursos públics són limitats i la problemàtica de la mobilitat sostenible a Valldoreix requereix un debat profund", ha indicat Anna Cano, de Ciutadans, que ha reclamat completar el model de mobilitat de tota la vila per no fer mesures "parcials" i que "no contribuiran" a fomentar la mobilitat sostenible.

Més informació
 
 
Comentaris

Destaquem