Es posa en marxa una línia telefònica gratuïta d’informació i acompanyament emocional

Mitjançant el telèfon gratuït 900 29 35 34, el Consell Comarcal del Vallès Occidental respondrà les trucades de la ciutadania

A partir d'aquest dilluns 30 de març, es posa en marxa un nou servei gratuït al Vallès Occidental per poder donar respostes i acompanyar la ciutadania de la comarca i alhora per fer suport als ajuntaments en la seva tasca de seguiment de les persones més vulnerables. Davant la situació de crisi sanitària i les seves repercussions econòmiques, el Consell Comarcal ha creat el Servei d’informació i acompanyament emocional a la ciutadania

"L’actual situació de confinament del conjunt de la població està tenint com a conseqüència, entre d’altres aspectes, l’aparició, increment o agreujament de situacions personals que afecten de forma important l’estat emocional i/o psicològic per part de la ciutadania", destaquen des del Consell Comarcal.

El servei s’ha creat amb la participació de personal de tota la institució i s’ha format un equip de 15 persones, majoritàriament psicòlogues, que treballen a diferents àrees i que a partir d’ara es dedicaran a aquest servei essencial. També es compta amb persones habituades a l’atenció al públic i també en suport en gestió del dol. Atenent a les mesures decretades en el marc de l’Estat d’alarma, totes les persones que hi treballaran ho faran des de casa seva i per això se les ha dotat de la infraestructura i mitjans necessaris.

El servei té dues vessants:

  1. Una línia oberta d’atenció directa a la ciutadania. Mitjançant el telèfon gratuït 900 29 35 34 es respondran les trucades de la ciutadania. Aquest “Call Center” podrà fer acompanyament emocional i resoldre dubtes de persones que puguin sentir-se angoixades o preocupades per diferents qüestions relacionades amb la situació creada pel Covid-19. Les persones que atenen la trucada  podran derivar les consultes específiques a tècniques i tècnics del Consell Comarcal i també podran derivar-la a serveis o recursos especialitzats, com serveis de voluntariat, serveis d’atenció a les dones, entitats que ofereixen suport en diferents àmbits, etc. S’atendran les trucades els 7 dies a la setmana de 9 del matí a 9 del vespre.
  2. Un servei de suport als ajuntaments de la comarca. Des d’aquest suport es realitzaran trucades de seguiment i acompanyament a persones vulnerables. El servei va dirigit tant als municipis de l’Àrea Bàsica de Serveis Socials del Consell Comarcal (de menys de 20.000) habitants com a altres ajuntaments que ho puguin sol·licitar. Es treballarà amb els ajuntaments que demanin el suport per establir el seguiment necessari en cada cas. Aquest cas totes les trucades seran “sortints”, no es registren trucades “entrants”.

 

LINIAOBERTAinsta

 

Segueix el TOT per estar informat de tot el què passa a la ciutat

Aquests dies, segueix el TOT per estar ben informat en tot moment del què està passant a la ciutat.

  • Última hora sobre el coronavirus, consells, informació de servei i tota l’actualitat.
  • Subscriu-te al WhatsApp del TOT Sant Cugat i sigues el primer en saber què passa a la ciutat. Guarda el número 680 850 388 a la teva agenda del telèfon i envia'ns un missatge amb la paraula 'ALTA'
  • Segueix les nostres xarxes socials: FacebookTwitter i Instagram.
  • Subscriu-te al butlletí per rebre les notícies més destacades per correu electrònic
  • També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat.

 

 
Comentaris

Destaquem