La Floresta celebra la millora de la baixada de Can Llobet després d'anys de reivindicació

La baixada de Can Llobet s'ha convertit en un carrer de plataforma única i sense aparcament

Veïnes i veïnes de La Floresta han celebrat aquest diumenge la reurbanització de la baixada de Can Llobet, que ha transformat el carrer per fer-lo més accessible i segur pels vianants. El barri feia anys que reivindicava aquesta millora, ja que és una via molt utilitzada que connecta l'estació amb punts molt concorreguts, especialment per infants i famílies, com les pistes esportives de Can Llobet, l'escola bressol La Mimosa o a l'Escola La Floresta.

Després de molts anys d'espera, la remodelació ja és una realitat i la comunitat ho ha celebrat amb una paellada popular. I és que ha estat la insistència del veïnatge i la seva perseverança la que finalment ha permès que aquest projecte es fes realitat, davant els ajornaments i els llargs terminis de l'obra per part de l'Ajuntament de Sant Cugat.

Les obres han servit per pacificar un carrer molt transitat per veïns i que fins ara no comptava amb voreres prou segures. Els aparcaments han desaparegut i s'ha convertit la via en plataforma única, amb més espai i seguretat pels vianants.

5 anys després

Festa popular per celebrar la reurbanització del carrer FOTO: Ale Gómez

Festa popular per celebrar la reurbanització del carrer FOTO: Ale Gómez

Malgrat que fa molt més que existeix la reivindicació, fa cinc anys el Consell de Barri de La Floresta va tornar a reivindicar la necessitat d'arranjar el carrer de Can Llobet. En aquell moment, el president del Consell era Ramon Piqué, veí del districte. "Era un carrer amb unes voreres inexistents, on aparcaven cotxes, hi havia autobusos i era molt intransitable pel vianant. Feia molt temps que es reclamava que es convertís en un pas amb preferència per vianant. Per fi, anys després, podem gaudir del carrer", ha destacat.

Per Piqué, és "una millora molt important pel barri" i demana que s'acabi de resoldre algun tema que ha quedat pendent, com la retirada de pals de telefonia. A més, reclama que aquesta millora s'estengui a altres carrers principals que encara són poc accessibles pels vianants o les bicis.

En relació al temps d'espera perquè l'obra fos una realitat, destaca: "En clau veïnal, costa molt d'acceptar que obres com aquesta que clamen tant al cel costin tant que es facin. De l'última vegada que ho vam tornar a reclamar han passat gairebé cinc anys. Això fa perdre una mica la fe amb l'Ajuntament".

Àngel Ruiz: "Una gran millora pel barri"

Un dels col·lectius beneficiats de l'obra són els jugadors i les famílies de l'Olímpyc, que juga i entrena a les pistes de Can Llobet. El seu president, Àngel Ruiz, fa una valoració molt positiva de l'obra: "Era una demanda de fa molts anys, perquè era llastimós veure com pujava i baixava la gent pel mig del carrer. És una gran millora pel barri".

Ruiz destaca que ha estat la gent i les entitats de La Floresta els que han insistit fins al final perquè fos una realitat i, per això, considera important que tots plegats es coordinin per reclamar millores al barri. "En mobilitat, encara queden carrers com Verge de Montserrat o Emeterio Escudero que s'han de millorar", ha afegit.

El president de l'Olímpyc coincideix que les millores "són molt lentes" i "triguem molt". "Nosaltres, per aconseguir un fil de calefacció, hem estat anys de demanda", ha explicat. Tot i això demana "continuar organitzant-se" per insistir a l'Ajuntament en les obres necessàries.

Deures pendents a l'escola

Les famílies de l'Escola La Floresta han guanyat també en la millora, ja que la baixada de Can Llobet. "Una escola és molt més que les quatre parets i les coses que passen a la classe. Molts dels valors de l'escola, que es basen en la sostenibilitat i la connexió amb el barri i les famílies, són impossibles si la gent no pot arribar tranquil·lament a l'escola", explica el director del centre, Oriol Castellví, que lamenta que és "una escola on s'hi arriba en cotxe".

Per això hi ha feina per fer. I és que per arribar a l'escola cal creuar la carretera de Vallvidrera en un punt on els vehicles van a gran velocitat. Les famílies i el centre fa temps que reclamen una solució per garantir la seguretat dels infants. "S'ha de creuar un tram de carretera bastant perillós i això desanima. A nosaltres també ens agradaria fer més coses al barri i no ens atrevim a creuar aquesta carretera amb nens petits", lamenta Castellví.

Més info: Veïns de la Floresta tornen a reclamar més seguretat de camí a l'escola

Solucions com elements per reduir la velocitat dels vehicles o semàfor són algunes de les propostes que han llançat les famílies els últims mesos.

Francesc Duch: "Els districtes són una prioritat"

"Pel barri suposa una gran alegria perquè és una obra reivindicada de fa molt temps i avui podem dir que ja és una realitat", ha destacat el tinent d'alcalde de Cohesió Territorial, Francesc Duch, que s'ha compromès a avançar en el pla de mobilitat dissenyat pels veïns els últims anys amb l'objectiu d'oferir un espai més amable per vianants i ciclistes.

"Amb l'estudi de mobilitat que es va fer en els últims anys en el Consell de Barri s'ha vist que els problemes de mobilitat són en els eixos principals i aquesta serà la prioritat, assegurant unes mínimes voreres, traient els pals i buscant la convivència idònia entre vehicles bicicletes i vianants".

A més, ha assegurat el compromís del govern municipal amb els districtes: "Barris com La Floresta o Les Planes havien quedat oblidats molts anys i el que no pot ser és que un projecte s'allargui cinc o sis anys. Els districtes són una prioritat i els terminis no es poden allargar tant".

Més espai pels vianants i sense aparcament

L’objectiu dels treballs era pacificar el trànsit en aquesta via per fer-la més còmoda i segura per als vianants i per a les famílies que l’utilitzen com a camí escolar. El pressupost ha estat de 287.545 euros. S’han fet les següents actuacions:

  • Renovació del paviment amb plataforma única: ara el carrer compta amb una franja central d’asfalt de 3 metres d’amplada per a la circulació de vehicles i dues franges laterals de llambordes per als vianants.
  • Renovació de l’enllumenat i col·locació de mobiliari urbà com bancs i jardineres, que ajuden a trencar la simetria del carrer i contribueixen a reduir la velocitat.
  • Reordenació de la circulació a l’encreuament d’aquest carrer amb el passeig de la Floresta i l’avinguda Verge de Montserrat.
Més informació
 
Comentaris

Destaquem