Carrer Safaretjos: passen 400 autobusos cada dia

'Tot això és necessari? Han de passar totes les línies per un mateix costat de l’estació?'

Sóc un dels veïns del Carrer Safaretjos, i els explico el malson dels veïns del passeig d’Àngel Guimerà, carrer de Safaretjos i sobretot el meu. Per començar només els diré que passen prop de 400 busos per aquest carrer de Safaretjos cada dia, quasi el mateix nombre que als Quatre Cantons. Us podeu imaginar el que això significa, oi? Estic a la cruïlla del carrer de Villà i carrer de Safaretjos en direcció amunt. Per la banda del carrer de Villà, on només hi ha cases baixes sense cap local comercial, tinc un parell de semàfors, amb tot el que tot això representa de lluminositat enganxada tota la nit a les finestres, motors dels cotxes que s’hi aturen. I ja no els dic el que passa amb tots els busos que tenen la terminal d’autobusos a l’altra banda de carrer en direcció al centre. Els veïns d’aquesta terminal també tenen el seu malson. Motors engegats tot el dia... Per la banda del carrer de Safaretjos, torno a tenir un semàfor davant de l’altra finestra, el mateix que abans: cotxes aturats, lluminositat al màxim a la nit, i repeteixo: el pas del voltant de 400 autobusos per dia, i per si no fos poc, hi ha dues marquesines noves que volen activar en sentit Safaretjos amunt, i això representa que han de rebentar i treure la vorera, que han de talar els arbres que hi ha, perquè hi aparquin els busos per fer la parada i els serveixi de Terminal. És a dir que també tindré aquestes parades a sota de casa on hauran de fer-hi parada prop de 100 autobusos al dia amb els seus motors en marxa que representarà 5 hores de CO2, etc, etc. i aguantar la resta d’autobusos que hi circulen fins a arribar a 400. Ja ho veuran si hi passen. Tot això és necessari? Han de passar totes les línies per un mateix costat de l’estació? No es podria evitar les 3 línies que pugen i que a continuació de tota manera ara ja van a trobar la parada de l’avinguda de l’Enllaç, que girin abans des de l’avinguda de Lluís Companys per sota el pont i des d’aquí tenen ja la mateixa parada que igualment fan? Han de rebentar una vorera, han de talar arbres? Pensava que aconsellen caminar, les voreres són pels vianants. Evitarien molts d’aquests problemes, ja que s’anul·laria el bucle de 1Km.250m que ara fan per donar la volta a l’estació. Seria una via llançadora directa que enllaci amb l’inici de l’avinguda del Carril i avinguda de l’Enllaç. I els vianants, des del centre arriben directes a la parada, i pel carrer Andana directes a l’estació. Personalment, entenc que l’ajuntament de qualsevol ciutat ha de proporcionar els serveis bàsics de mobilitat als seus ciutadans, però sempre de manera que prevalgui la salut de la seva gent. La decisió presa pels representants del nostre ajuntament ha vulnerat els drets primordials d’una part dels seus conciutadans fent de les nostres llars un lloc contaminat de fums i sorolls indigne d’una ciutat que presumeix de vetllar pel medi ambient, de cuidar el seu patrimoni i de tenir cura de la seva gent. Desconec els criteris que han utilitzat per avaluar i aprovar aquesta decisió, però sí que sé que no són ètics i que no s’han preocupat ni de bon tros, pel benestar i per la qualitat de vida de les persones que viuen en aquestes cases.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem