L'anella de l'esperança

Article d'opinió d'Hermosilla parlant sobre l'Anella Verda

La nova normalitat a Sant Cugat té un element simbòlic, la posada en marxa de l'Anella Verda que perfilen els carrers Lluís Companys, Rambla Ribatallada i Francesc Moragues i que envolta la ciutat emergida a partir de l'Estació del Centre. Neix amb algunes crítiques per la reducció de carrils, per la creació d'un carril bici més ample que l'actual, i per fer-lo conviure amb les voreres per vianants.

La proposta del consistori és la primera prova seriosa i responsable per canviar els nostres hàbits de mobilitat; seriosa perquè fins ara el què l'Ajuntament havia fet per la mobilitat sostenible era una actuació folklòrica i forçada: el carril bici era per ús lúdic i esporàdic, i on l'aposta més agosarada, la connexió amb Rubí creant una via verda, s'ha quedat en l'últim nyap de l'anterior equip consistorial. I és una decisió responsable perquè la situació d'emergència climàtica i l'exigència de reducció d'emissions fa ineludible l'audàcia i les apostes arriscades.

La ciutadania hem d'entendre la proposta pel que és, un test que anirà incorporant les millores necessàries i eliminant els errors de càlcul; jo, per exemple, crec que canviar el sentit de circulació de l'Anella podria millorar la congestió que es pot produir en moments puntuals, doncs parteixo de la base que molts vehicles anem a buscar els pàrquings del centre i aquests són més accessibles des de Rius i Taulet i Francesc Moragues que des de Lluís Companys i Ribatallada; però és una opinió basada en sensacions, no pas en coneixement.

Hem d'aplaudir la decisió i proposar alternatives per les coses que no ens agradin, pensem que no estan ben fetes o creguem que són millorables. A l'Ajuntament, l'hem de demanar que escolti i analitzi les propostes dels santcugatencs, no dubto gens que ho farà. L'èxit de l'actuació per millorar l'aire que respirem i la salut del planeta no depèn de carregar de responsabilitat les actuacions dels ciutadans sinó per la col·laboració entre Administració i administrats per assolir el bé comú.

Ara toca complementar l'Anella Verda i convertir-la en l'anella de l'esperança per ser la primera pedra de la construcció d'una mobilitat sostenible i respectuosa amb el medi ambient. A l'Ajuntament no li hem d'interpel·lar per aquesta actuació sinó que li hem de preguntar per quan una bici i una moto elèctrica sharing per moure'ns per Sant Cugat i per quan un car sharing elèctric per circular tota l'àrea metropolitana.

 
 
 
Comentaris

Destaquem