Cal més vianalització?

"És lluitar en una guerra tant desigual que el comerç local acabarà ofegat per aquest 'model de ciutat'", diu Cifuentes

Diu en Francesc Mauri en la seva secció (TOT 1708), que Sant Cugat necessita més vianalització a causa de l'èxit assolit. Fa esment a l'oposició que hi va haver per part del comerç i el mercat quan es va presentar la proposta als anys 90, amb l'argument que si la gent no pot arribar en cotxe, baixaran els clients i conclou eufemísticament: "Està clar que era un argument equivocat".

Equivocat?

Lamentablement aquells comerciants de llavors tenien tota la raó. Només en el carrer Santiago Russinyol, que és la foto que acompanya l'article, l'altre dia hi vaig comptar 4 locals tancats. Només cal repassar l'hemeroteca del TOT dels darrers mesos i trobareu una entrevista amb la regidora de comerç Elena Vila, estudis de Sant Cugat Comerç i altres articles comentant la difícil situació del comerç local.

Deixant de banda l'e-commerce que afecta a tothom per igual, que ha destruït el comerç local és precisament això, la manca d'accessibilitat i d'aparcament en el centre que no permet arribar amb comoditat als possibles compradors, al contrari que ha passat amb les grans superfícies construïdes a l'entorn amb totes les facilitats d'accés i aparcament i, a més, gratuït.

Llavors és evident qui tenia raó. És lluitar en una guerra tant desigual que el comerç local acabarà ofegat per aquest "model de ciutat" del que tanta gent se'n sent ufanosa.

I llavors és quan diuen que l'alternativa és la bicicleta. Però la bicicleta només pel centre, hi ha massa contaminació. Es veu que els cotxes que van a les grans superfícies no contaminen. I si també els hi limitem els cotxes i els hi fem anar els clients en bicicleta?

 
Comentaris

Destaquem