Els 'Atrapaofertes', deu consumidors tipus en època de rebaixes

Els consumidors són més o menys sensibles segons l’acció

A Pimienta sovint rebem peticions de comerços físics i virtuals per crear accions promocionals. Amb l’objectiu de captar nous clients, fidelitzar, incrementar vendes, tenir visibilitat o més visites. Primer cal identificar el client, segmentar: els consumidors són més o menys sensibles segons l’acció. Començades les rebaixes d’hivern compartim la nostra llista dels que anomenem els 10 “atrapaofertes”. Els reconeixereu!

L’IDR: veu un formatge “i-de-regal” un fuet, i el llença al carret de la compra, encara que el fuet no li agradi.

El canviatot: guarda tiquets i envasos per obtenir un descompte en la propera compra. Li és igual la marca.

La matinera: avisos, alarmes i postits per no perdre’s el dia sense IVA o el rentat+pentinat al 50% “només avui”.

La semprejove: si és menor de 35 anys i regalen la matrícula al gimnàs, s’apunta!

El compro-més: compromès amb la marca; gaudeix quan mostra la tarja de fidelització i diu: porto 9 menús, avui em toca menú de franc!

Els WOM: word of mouth, regalen el seu Like o surten a Instagram mostrant la marca... 100% efectius en el boca-orella digital.

L’indecís: porta anys amb intenció de compra... poseu data límit a una oferta atractiva i caurà de quatre grapes!

El fixsetmanal: si no hi ha oferta setmanal, se la inventa: “Aquest lluç no arriba a demà, són les 20.30h, a quant me’l deixes si me l’emporto?”

La primerhotasto: tasta el sushi i s’emporta el val de descompte, que quan el vol fer servir ja ha caducat. Prova un cava i s’emporta el vi d’oferta. Va perduda...

El matemàtic: és el del 2x1 o de la segona unitat al 50% de tota la vida. Arriba a casa amb paper higiènic per les següents generacions.

 
Comentaris

Destaquem