Bastant incomprensible

Article d'opinió de Godayol parlant sobre els canvis de Sant Cugat pel que fa al transport

Una de les coses que ens ha portat la pandèmia de la COVID-19 és la necessitat de revisar temes en les que s'havia d'actuar tard o d'hora, però que pel motiu que sigui, costa trobar el moment per fer-ho.

Entre altres accions trobem la que correspon a la reestructuració i racionalització del transit en el centre. Si volem tenir un Sant Cugat modern, agradable i sostenible, és clar que alguna cosa s'havia de fer.

El fet és, que fins ara i des de la vianalització de Santiago Rossinyol i els carrers Santa Maria i Valldoreix, no s'hi havia pensat més llevat de l'acció empesa als trams dels carrers La Creu i carretera de Cerdanyola. Era l'hora de fer-ho, però també de fer certes valoracions del territori i la capacitat d'absorbir els canvis dràstics per part de la ciutadania.

Vivim en un entorn de ciutat meravellós, però molt disseminat. Valldoreix i Mira-sol són dues zones d'habitatges que tenen els seus referents de compra a la ciutat, fora de primeres necessitats i l'alimentació, el que genera desplaçaments amb vehicles particulars perquè les distancies no són curtes. A principi d'any també vam aconseguir ser tram 1 d'una infraestructura tan necessària per al nostre desenvolupament com són els ferrocarrils.

Tot plegat, ha fet que les zones pròximes al centre i a l'estació siguin un desgavell per l'aparcament dels residents, fins i tot en benefici de les persones d'altres ciutats que també van a Barcelona en tarifa 1. Tan difícil seria, al mateix temps que es fan totes aquestes accions, dotar als barris propers al centre de dues zones verdes d'aparcament, uns quants metres per l'ús preferent dels residents.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem