Un Sant Cugat pedalable i pedalat

"Es vol fer de la bicicleta, una protagonista de la mobilitat quotidiana", diu Ledesma

Sant Cugat s'ha adherit a l'Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025 (ECB2025) en aquest darrer ple del mes de febrer. Es tracta d'un projecte impulsat pel Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya que pretén unificar i centrar l'ús de la bicicleta en la mobilitat de les nostres ciutats en alineació als Objectius de Desenvolupament Sostenible.

La iniciativa parteix de tres pilars: el primer en què es vol fer de la bicicleta, una protagonista de la mobilitat quotidiana; el segon que pretén impulsar la bicicleta com a element turístic, d'oci i esportiu; i el darrer pel qual es vol millorar la promoció, el seguiment i la governança d'aquest vehicle.

En l'últim mandat 2015-19 Sant Cugat va passar de 26 a 41 km de carrils bici, prioritzant espais com la connexió entre les estacions de tren o les zones escolars. Tanmateix, cal seguir apostant per la interconnectivitat entre parcs, jardins i equipaments públics, així com pel bon manteniment d'aquestes infraestructures. Disposem de 133 places d'aparcament segur (bicibox), però cal treballar perquè en siguin més. Igualment serà important estudiar la implementació de la zona 30 a la ciutat amb l'objectiu de millorar la convivència entre vehicles de motor i bicicletes.

El repte, però, no acaba aquí i per això és tan important formar part de l'ECB2025, per dotar la ciutat de les eines i la formació per seguir avançant, perquè la bicicleta sigui clau en el disseny de la mobilitat del futur. Hem de fer que la ciutadania se senti interpel·lada i incentivada a desplaçar-se en bicicleta, fem junts un Sant Cugat pedalable i pedalat.

 
Comentaris

Destaquem