Sortir de la crisi requereix una estratègia compartida

'Creiem que és el moment, com en el 2010, de posar en marxa una estratègia, en aquest cas de 4 eixos: sostenibilitat, digitalització, resiliència i nova economia que impulsi la ciutat cap al futur'

En la crisi financera del 2010 l'austeritat va ser la recepta. Europa i l'estat espanyol van tancar l'aixeta de totes les administracions. Malgrat això, l'alcaldessa Conesa, va posar en marxa una estratègia valenta basada en tres eixos: l'econòmic, el social i l'ambiental, endegant, entre altres propostes, un Pla d'Inclusió que va comptar amb l'aprovació de totes les forces. Des del PP fins a la CUP hi van participar aportant propostes. Tothom se'l va fer seu i tothom hi va votar a favor, aquesta era la seva força.

En el 2020 arriba el virus de la COVID-19 i esclata una crisi sanitària global que esdevé econòmica i social i que, sumada a la climàtica, debilita tota la societat. Aquesta vegada, però, l'austeritat no ha estat la recepta sinó que Europa i l'estat han obert l'aixeta. Per tant, ara, l'Ajuntament té recursos i els pot gastar. Això situa Sant Cugat en una posició de molta solvència per impulsar una estratègia compartida i fer front a la crisi.

Malauradament el govern tripartit no ho creu necessari. Dilluns 22 de març, en un ple extraordinari, va aprovar, fent valdre la seva majoria absoluta, el Pla d'acció 20-21 i el pressupost del 2021. Ho van fer en solitari, mostrant zero interès, com ja és habitual, en arribar a grans acords de ciutat.

Creiem que és el moment, com en el 2010, de posar en marxa una estratègia, en aquest cas de 4 eixos: sostenibilitat, digitalització, resiliència i nova economia que impulsi la ciutat cap al futur. Una proposta treballada entre tots els sectors, entre totes les forces polítiques, que pugui ser aprovada amb la unanimitat que li donarà la força necessària. Ara hi ha recursos, només falta el consens.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem