Vehicles de mobilitat personal

Aquest fenomen és el futur que anirà en benefici d'una ciutat més neta i silenciosa

En tant que l'Àrea Metropolitana de Barcelona no dicti la normativa definitiva, fa bé que l'Ajuntament elabori una de provisional per tal de regular el seu ús a la ciutat. Temps hi haurà d'acoblar-la a la de l'AMB, si és el cas; que segurament caldrà Em sembla un mitjà de transport positiu i respectuós amb el medi. Net en pol·lució atmosfèrica i acústica. Cada patinet pot representar un cotxe o una motocicleta menys a la ciutat

Les opinions que he escoltat de la majoria de santcugatencs parlen de la seguretat dels vianants. Realment em sembla important llur seguretat. Hi ha, però, a parer meu, un altre aspecte que caldria incidir també: la seguretat del conductor del patinet

En aquest sentit la normativa parla d'aconsellar casc als conductors. Regula l'edat, la velocitat permesa segons on circuli i l'aglomeració de gent i de distàncies de separació de transeünts. I, tanmateix, de les inevitables sancions.

Seguint amb la seguretat, també parlen de timbre, de llums i d'elements reflectants. Tot i això, em semblen elements insuficients. N'he vist passar per davant de casa -un carrer força transitat- a la nit patinets amb una il·luminació ridícula, sobre tot el pilot de darrere.

O porten més llum, o s'hauria de limitar la seva circulació durant la nit.

Aquest fenomen és el futur que anirà en benefici d'una ciutat més neta i silenciosa.

Les autoritats locals haurien de començar a pensar a canviar el disseny de la ciutat. Carrers, voreres i carrils perquè tothom pugui circular i desplaçar-se amb seguretat. Perquè no es tracta solament de normativa; cal també espais adients.

 
Comentaris

Destaquem