Zones de Baixes Emissions

'Les ciutats han de fer un nou canvi. I Sant Cugat, també. Les Zones de Baixes Emissions és un primer pas, una prova pilot'

Les ciutats van estar concebudes perquè la gent, els seus habitants, poguessin viure, moure's i relacionar-se. Els desplaçaments es feien a peu o a lloms d'animals de tir. Els matxos feien moure els carros que transportaven les mercaderies. A les grans urbs, es va implantar el transport col·lectiu, primer de tramvies de tracció animal i després elèctrics (recordeu el famós tròlei-bus) i l'autobús amb fuel. El dineral que es devia gastar Barcelona en treure les vies de l'asfalt i la xarxa elèctrica per ara tornar-les a posar de nou... Finalment els vehicles particulars amb benzina. Cada cop més cotxes, perquè el ritme de la vida ens ho exigeix. Ens estem morint d'èxit. Sobretot, les companyies automobilístiques que no poden deixar de fabricar-los perquè s'ensorrarien. Però les ciutats han de fer un nou canvi. I Sant Cugat, també. Les Zones de Baixes Emissions és un primer pas, una prova pilot.

Sant Cugat ha de tornar a acollir els seus habitants. S'ha de tornar a dissenyar-se perquè transeünts, bicicletes, patinets i altres enginys que s'inventaran no posin en perill les seves vides en circular per voreres i carrers. I perquè no morim pels fums o ens tornem boixos pels sorolls, que encara és pitjor.

Sense pretendre donar-me-les d'entès, perquè no ho sóc, calen grans aparcaments a fora ciutat, transport col·lectius i de serveis elèctrics, carrers ben senyalitzats i conductors de bicicletes i patinets amb un curset que els aclareixi drets i deures per a circular. I molt, molt de seny i cordialitat entre tothom.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem