El networking és una de les eines més potents per cercar feina; és el canal per arribar a les ofertes que no es publiquen, 70% del total de les ofertes.
Molt sovint es limita a demanar feina als parents i amics; i molt sovint dona pocs resultats.
Com fer un networking efectiu:
- Tenir una agenda amplia; cal anar guardant totes les dades de contactes.
- Mantenir els contactes, recordar-nos dels contactes només quan els necessitem no funciona gaire.
- Planificar, establir tres grups segons el nivell de relació; això marcarà el mitjà de contacte: telefònic o personal, whatsapp o altres xarxes socials, e-mail. Establir un calendari.
- Ser ordenat i sistemàtic, quan comencem una acció de networking cal crear un registre dels contactes fets, amb data i algun detall.
- No demanar feina, oferir serveis. No funciona el ”tens una feina per mi?”
- Donar un missatge ben clar: “estic en situació de canvi de feina, t’agrairia si saps d’algú a qui puguin interessar els meus serveis”
- Complementa aquest missatge destacant quins són els teus tres o quatre punts forts més destacats.
- I quan hem trobat feina recordar que els contactes s’han de cuidar permanentment
Estem planificant un taller, gratuït i obert a tothom, sobre Networking efectiu, on ampliarem aquesta informació, si hi estàs interessat envia un correu a wp@wisepeoplesantcugat.cat
Wise People Sant Cugat
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.