Guia de la Gent Gran (II)

Per a les persones amb discapacitat, es pot demanar una plaça d'aparcament a la via pública

L'Ajuntament de Sant Cugat ha editat la "Guia de la Gent Gran" i l'ha enviat a totes les persones de més de seixanta-cinc anys. En aquesta guia es relacionen tots els recursos que hi ha a la ciutat per satisfer les necessitats de la gent gran en qualsevol àrea de la vida.

Farem un recorregut per cadascun dels 7 apartats. La setmana passada vam comentar el primer, "Viure a casa". Avui parlem del segon i del tercer: "Les despeses bàsiques" i "Moure'm fora de casa".

L'Ajuntament ofereix suport econòmic a les persones en situació de vulnerabilitat econòmica, per pagar els deutes adquirits dels subministraments. I amb l'Informe de Risc d'Exclusió Residencial es poden evitar els talls de subministrament durant un any i per a les llars amb dificultats es pot fer una auditoria energètica amb l'objectiu de millorar-ne l'eficiència o per rebre un bo social que suposa un descompte del 25% o del 40%. També es pot tramitar un ajut econòmic equivalent a un màxim del 90% del cost de l'IBI, que es calcula d'acord amb els ingressos familiars o una subvenció per al pagament del lloguer, que pot arribar fins a 200€ mensuals.

Pel que fa al transport, el Servei de transport col·lectiu adaptat facilita l'accés al Centre de Dia de la gent gran a les persones amb mobilitat reduïda. També cal saber que es pot tramitar la targeta T-Bus, per utilitzar el servei de transport en bus de forma gratuïta o bonificada, o accedir al Servei de Localització de Persones a través de la xarxa de telefonia mòbil i un dispositiu GPS.

Per a tots aquests serveis la Guia especifica qui hi té dret i la forma de tramitació. Sempre s'ha de demanar hora, escrivint a serveissocials@santcugat.cat o bé trucant al 935657000, a l'Oficina d'Atenció Ciutadana, al 010 o al 900104941, o a la pàgina web www.santcugat.cat/citaprevia.

Des del Consell de la Gent Gran ens hem proposat fer un seguiment per conèixer el nombre de sol·licituds que arriben, la rapidesa amb què es resolen i la qualitat dels serveis prestats. Pensem que l'Ajuntament té l'obligació de difondre-ho i els ciutadans tenim el dret de sol·licitar-los.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem