Love of Lesbian explica el seu model de negoci
Oriol Bonet, bateria del popular grup d'indie, ha donat una conferència sobre la importància de la comunicació i les accions de màrqueting que han dut a terme des de la banda
Love of Lesbian va vendre 22 mil còpies del seu últim treball. Bonet ha destacat que el veritable negoci per la banda es troba en els concerts i el merchandising. Una bona estratègia de comunicació és imprescindible però no determina que una banda triomfi o no. El més important és que el producte sigui de qualitat, que les cançons siguin bones.
"(Per a Love of Lesbian) abans tocar era un hobby, ara que ens guanyem la vida també ha passat a ser un negoci". El bateria i exprofessor de màrqueting ha explicat que les decisions al grup les prenen en conjunt, moltes vegades des de la intuició. "Una bona estratègia de màrqueting és ser coherent". Bonet ha desvetllat que fins i tot estan utilitzant el WhatsApp per discutir entre ells, han fet un grup que han anomenat el politburó.
Disc en català?
Oriol Bonet ha assegurat que tenen moltes ganes de gravar un disc en català, encara que no serà el següent -que ja s'està gravant i que sortirà en castellà- i potser tampoc l'altre. Si més no, sembla que no tornaran a cantar en anglès. Després de tres treballs en anglès van estar a punt de deixar la banda. Fins i tot es van plantejar un canvi de nom. "Actualment molta gent ens coneix com los lesbianos o com LOL, encara que el nostre mànager ens continua anomenant lobos lesbian.
El que està clar és que el mercat de Love of Lesbian es troba més a Llatinoamèrica -on estan intentant fer-se un lloc al panorama musical- que a Europa.
Primera xerrada
Oriol Bonet ha reconegut que aquesta era la seva primera conferència. Diu que no pretén pontificar ni descobrir quina és la clau per fer triomfar una banda de música i que no li importaria fer-ne més si té ocasió. "Només vull explicar què és el que ens ha funcionat a nosaltres per si algú ho vol aprofitar". El panorama musical ha canviat molt aquests últims anys. "Allà on la indústria ha vist una amenaça, els músics han vist una oportunitat", ha sentenciat Bonet.
