S'ha trobat un factor rejovenidoren la sang

Entitats

Descobriments de joveniment

Encara que sembli que parlem de ciència-ficció o d’alguna novel·la o pel·lícula de vampirs, la realitat ens confirma el fet

Estem parlant d’investigació, i en concret de tres articles de les prestigioses revistes científiques Science i Nature Medicine. Parlen de la sang i del seu poder per rejovenir.

Han fet servir ratolins i han descobert que una mica de sang de ratolins joves és capaç de rejovenir el múscul i el cervell de ratolins de 22 mesos, que es pot considerar que ja són vells. I al revés, la sang procedent de ratolins vells perjudicava els més joves.

Això, en realitat no és nou i es coneix per experiments anteriors. Però amb aquestes tres investigacions han aconseguit un pas més, que podria tenir implicacions terapèutiques importants segons el treball publicat a Nature Medicine. Apunta que alguna proteïna de la sang pot posar en marxa un seguit de processos cel·lulars que poden guardar el secret de la joventut.

És a dir, han trobat en la sang d’aquests ratolins joves alguna cosa que és capaç de restaurar les capacitats mentals en els ratolins vells. Si això funcionés també en els humans, podria suposar una forma nova de tractar patologies, com l’Alzheimer i d’altres malalties. És la primera vegada que es demostra l’existència d’un factor rejovenidor. Ara falta provar si això pot tenir el mateix efecte en humans.