La carrossa del TOT. FOTO: Amnda Bernal

Actualitat

A la cavalcada dels Reis no es podran llançar caramels per tres carrers del centre

S'han presentat cinc carrosses més que l'any passat, fent un total de 23

Recorregut de la cavalcada de reis del 2014
23 carrosses desfilaran pels carrers de Sant Cugat durant la cavalcada de Reis, cinc més que l'any passat. L'Associació de Veterans i Amics de la Penya Regalèssia, organitzadora de la cavalcada, ja s'ha reunit amb tots els participants del 14è concurs de Carrosses per anunciar les novetats d'enguany. El canvi més rellevant és l'increment dels controls de seguretat.

Cap caramel al centre

Segons Jordi Bell, portaveu de la comissió organitzadora "no es podrà llançar caramels al carrer de Santa Maria, de Santiago Rusiñol i carrer Major perquè són carrers molt estrets i és on s'acumula més gent". Aquest any s'ha extremat la seguretat arran de l'incident mortal l'any passat a Andalusia i per evitar possibles problemes, com ara, que algun vehicle quedi encallat al mig de la cavalcada. Bell també ha destacat l'alta participació d'aquest any, superan en cinc la xifra de participants.

Bell també ha destacat que "s'augmentarà la distància de seguretat entre les carrosses perquè puguin ser més visibles". Es faran uns controls uns dies abans de la cavalcada per assegurar-nos que tothom compleixi amb les normes i requeriments tècnics necessaris com: 
  • Les mides permeses de les carrosses no han de superar els 6 metres de llarg, els 2,4 d'ampla i els 3,5 d'alçada
  • Que hi hagi una sèrie de persones col·locades als laterals de cada carrossa
  • Les Carrosses participants hauran de ser de tracció mecànica.
  • Els Responsables de cada carrossa hauran de preparar un grup de persones encarregades de la vigilància al voltant de cadascuna d'elles, formant un cercle de seguretat.
  • L'organització comprovarà especialment les mides màximes autoritzades de la
  • carrossa, que en cap cas podrà superar els 6 metres de llarg, 2,4 metresd'amplada i 3,5 metres d'alçada.
  • Es recomana especialment participar amb un remolc-carrossa de 2 eixos, impulsat per un vehicle 4X4 amb reductora, en cas de participar amb un camió o furgoneta, es comprovarà especialment les mides màximes autoritzades.
  • Es demanarà la matricula del vehicle participant i el remolc, aixi com la marca, model i mides, a l'ultima reunió informativa, prèvia a la Inspecció de Seguretat.
  • La organització declina qualsevol responsabilitat en tots aquells danys que puguin ser causats pel vehicle tractor i/o la carrossa participant en la cavalcada.
  • Així mateix, si alguna de les carrosses es considera que suposa un risc manifest de qualsevol tipus, serà exclosa de la cavalcada.
  • Les Carrosses autoritzades a participar, hauran de presentar se, el dia de la
  • cavalcada, a les 15:00 hores al punt de concentració prèvia i es comprobaràn
  • les mides màximes i que les matricules dels vehicles participants
Recorregut i concurs
El recorregut de la nit del cinc de gener és el mateix de cada any. Com és habitual, ses Majestats sortiran a les 17.00 hores del parc de l'Arborètum i finalitzaran el recorregut entorn les vuit del vespre, una vegada es disposin a recollir les cartes dels nens i les nenes de Sant Cugat. Els premiats en el concurs de carrosses, que es coneixeran després de la cavalcada, s'enduran 500 euros, pel primer premi, 300 per al segon, mentre que la tercera i la quarta carrossa guanyadors rebran 100 euros.

Llegeix totes les bases