El FC Barcelona explica a Sant Cugat els detalls de la tornada a l'Spotify Camp Nou
El club blaugrana ha exposat el model de retorn dels abonats, l'impacte econòmic de la provisionalitat i les noves dinàmiques previstes al Camp Nou
El FC Barcelona ha explicat a Sant Cugat les principals línies del procés de retorn a l'Spotify Camp Nou, en una trobada amb premsa aquest 19 de novembre on la vicepresidenta institucional, Elena Fort, ha detallat el futur immediat del club i del nou estadi. La junta directiva del club blaugrana, encapçalada pel president Joan Laporta, s'ha reunit al matí al Monestir, on han estat rebuts pel rector de la parròquia, Emili Marlés, i l'alcalde de Sant Cugat, Josep Maria Vallès. A la tarda, hi ha hagut una trobada amb socis santcugatencs al Teatre-Auditori Emma Vilarasau Sant Cugat.
Durant la roda de premsa, Fort ha remarcat que el club ha treballat perquè la Champions es pugui disputar al Camp Nou tan aviat com sigui possible, i ha insistit que la premissa "és que els abonats hagin pogut tornar al seu lloc, pràcticament idèntic al que tenien abans", tot i els ajustos derivats de les noves exigències normatives. Segons la vicepresidenta, el club ha fet el "trasllat del dibuix del vell abonament al nou estadi" i ha previst que el públic pugui tornar a la segona graderia a principis del 2026, coincidint amb la fase 1C de les obres.
Cat, la mascota del FC Barcelona, amb el president del club blaugrana, Joan Laporta (esquerra), i l'alcalde de Sant Cugat, Josep Maria Vallès (dreta). FOTO: Ajuntament
Elena Fort també ha abordat la qüestió dels preus en aquesta etapa provisional. Ha reconegut que són alts, però els ha contextualitzat dins d'un marc econòmic global: "El Barça necessita generar ingressos. Hem tingut dos partits amb impacte negatiu i hem de compensar-ho. Entenem que el preu és alt, però és una situació puntual. El futbol ha evolucionat i hem de respectar el moment". La vicepresidenta ha defensat que cal trobar l'equilibri entre els abonats i la comercialització de localitats per a aficionats no socis. "Hem de buscar aquest balanç. I demanem comprensió, perquè estem pensant en un estadi nou i en la sostenibilitat del club".
Fort ha recordat episodis recents, com el partit contra l'Eintrach de Frankfurt, i ha assegurat que el club ha reforçat la vigilància als accessos. Segons ha explicat, els primers partits han de comptar amb un aforament majoritàriament format per socis i culers, amb controls aleatoris per garantir que el titular de l'entrada sigui qui realment accedeixi. A més, el club ha impulsat un sistema d'entrades digitalitzat a través de l'app oficial.
Homenatge a Messi i la Grada d'Animació
La vicepresidenta també ha obert la porta a un futur homenatge a Leo Messi, afirmant que "Spotify ha estat casa de Messi, com ho és de tots els culers. Nosaltres hem estat encantats que hi fos", i ha explicat que el club ha començat a treballar en aquesta línia.
Pel que fa a la Grada d'Animació, la vicepresidenta ha explicat que el procés participatiu ha continuat obert, però que actualment no hi ha espai disponible perquè el projecte es troba encara en fase 1C. Tot i això, ha remarcat la voluntat del club d'impulsar un model adaptat al segle XXI. Fort ha assenyalat que hi ha "una borsa enorme de joves en llista d'espera que no poden assumir la càrrega econòmica" i que l'espai d'animació hauria d'haver estat una oportunitat per a ells. El club ha treballat perquè aquest col·lectiu hi tingui prioritat amb un passi temporal que no impliqui perdre el número a la llista d'espera. "La nova animació ha de pertànyer a tot l'estadi", ha afirmat, afegint que el Barça ha volgut generar "dinàmiques noves" i ha reforçat l'acompanyament als joves amb professionals que en potenciïn el paper col·lectiu dins del camp.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
