La ucraïnesa Inna Lebedeva repeteix victòria a les 5 Milles Femenines
Més de 150 atletes han participat a la prova de les 5 Milles Femenines de Valldoreix
Your browser doesn't support HTML5 video
La ucraïnesa Inna Lebedeva, que ja va vèncer en la passada edició, ha repetit victòria en aquesta ocasió, amb un temps de 30 minuts i 33 segons, amb 4 minuts i 20 segons d'avantatge respecte de la segona classificada, Laura Domínguez. Lebedeva, que considera que continua sent una prova "exigent i dura", ha explicat que era la primera vegada que corria des de que es va iniciar el conflicte polític al seu país d'origen: "És la primera cursa que faig després del conflicte que va deixar més de 100 morts. Encara que estic lluny i no puc fer res, crec que és un dia especial per recordar-ho i per dir que estic amb el meu país i que no oblido".
Resultats
Els guanyadors de cada categoria han estat el següents. En la categoria prebenjamí, Erika Garcia i Pau Ferràs; en la benjamí, Carla Trillas i Pablo Busquets; en l'aleví Abril Calero i David Trelles; en la infantil Carolina Benet i Eric Guzmán; en la cadet Helena Cambra i Joan Wager, en júnior Laia Navarro; i en veterans Belén Roca. Inna Lebedeva ha finalitzat primera per davant de Laura Domínguez i Belén Roca en la classificació general.
Moltes novetats
Moltes han estat les novetats d'enguany: un nou circuit totalment urbà; inscripcions de pagament a partir dels 16 anys (10 o 12 euros); i la participació, per primera vegada, de nens en les categories prebenjamí (600 metres), benjamí (600 metres), aleví (1.000 metres), infantil (1.600 metres) i cadet (1.600 metres).
Beatriz Pascual, l’atleta homenatjada
Aquest 2014 l’atleta homenatjada de les 5 Milles Femenines ha estat la marxadora Beatriz Pascual, que va participar als Jocs Olímpics de Pekín (2008) i Londres (2012). Pascual ha fet la cursa de la manera que millor sap fer-ho, fent marxa: "M'ho he passat molt bé i suposo que repetiré. Estic molt agraida i contenta que m'hagin fet aquest homenatge".
