Pol Pla i Josep Serres, del CR Sant Cugat, campions de l'europeu de rugbi a 7 amb Espanya
La selecció espanyola de rugbi a 7 es va fer amb el trofeu del Campionat d'Europa de rugbi a 7 amb prescència santcugatenca
Els santcugatencs Pol Pla i Josep Serres es van proclamar campions d'Europa de rugbi a 7 en guanyar la final de la segona sèrie del torneig, disputada a Moscú el diumenge el 27 de juny, a la selecció de Lituània per un clar 47 a 5. Amb això, la selecció espanyola aixeca per primer cop aquest títol europeu.
La selecció espanyola aixeca el títol de campiona d'europa de rugbi a 7 amb la participació de Pol Pla i Josep Serres. FOTO: Federació Espanyola de Rugby.
Los Leones tanquen una fase final exitosa amb només una derrota, en la fase de grups van superar a Polònia per 33-0, 38-0 a Geòrgia i van perdre en la darrera jornada amb Portugal per 19 a 21. Ja en el quadre final es van imposar a Itàlia per 36-7 i a Alemania per 19-0, en els quarts i les semifinals, per accedir a l'enfrontament pel títol.
Un torneig que han guanyat després de quedar primers en la 1a sèrie, disputada a Lisboa del 5 al 6 de juny, on van guanyar una ajustada final a Alemania per 19 a 17.
La selecció tanca la temporada amb la mirada posada en la següent, en què intentaran la classificació pel Mundial de rugbi a 7 que es disputa a Ciutat del Cap, l'any 2022.
El jugador santcugatenc, Pol Pla, s'ha mostrat molt content amb el títol aconseguit: "En un principi l'objectiu no era guanyar, sinó acabar en una bona posició, ja que portàvem un equip molt jove, però haver aconseguit l'europeu per primer cop és una gran fita per la selecció i un orgull per a tots els jugadors. Entre les dues sèries vam perdre un partit i és molt meritori, perquè entre les dues va haver-hi canvis en la plantilla, i tot i canviar algunes peces vam poder mantenir el nivell i fins i tot millorar-lo".
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
