2a edició dels Premis Referents de Sant Cugat Creix. FOTO: Nielo Ballart

Esports

Sant Cugat Creix reconeix els referents dels seus clubs en els 2ns Premis Referents

L'associació també ha aprofitat per reunir capitans dels diferents clubs i que puguin establir sinergies entre ells

Sant Cugat Creix ha volgut reconèixer els jugadors i membres referents dels diferents clubs que conformen l'associació. I ho ha fet amb la celebració dels 2ns Premis Referents, una gala que ha tingut lloc a La Unió Santcugatenca i en la qual cada club ha escollit 2 persones pels seus mèrits o la seva vinculació amb el club, el dimarts 27 de maig.

Durant la celebració, el president de Sant Cugat Creix, Miquel Martínez, ha aprofitat per agraïr la implicació dels 8 clubs que formen part de l'associació: "Sou clubs que representeu la ciutat arreu, però ho feu amb un compromís formatiu des de la col·laboració". Martínez, a més, ha lliurat una placa a Jesús Montes, president de l'Igualada Club Voleibol, col·laborador de l'asscociació, i a Josep Maria Félez, president de la PB Sant Cugat i nou club que s'ha incorporat a Sant Cugat Creix.

D'altra banda, en l'entrega de guardons també ha estat present l'alcalde de Sant Cugat, Josep Maria Vallès, qui ha felicitat a l'associació per la seva feina: "Sant Cugat Creix fa molt bona feina per l'esport i per la ciutat. I l'Ajuntament creu en l'esport, però no sempre és fàcil. I tenim el compromís de millorar les instal·lacions esportives de la ciutat".

Amb això, les persones reconegudes han estat:

  • Oxigen PHC Sant Cugat: Maria Rosa Tamburini i Toni Garcés
  • DSV Club Voleibol Sant Cugat: Aina Berbel i Toni Alemany
  • Club de Rugby Sant Cugat: Carme Baró i Cesar Ocampo
  • Junior FC: Katery Maragall i Marc Crespo
  • Club Handbol Sant Cugat: Arantxa Bueno i Arnau Domingo
  • Club Gimnàstica Rítmica i Estètica Sant Cugat: Gemma Tortosa i Ariadna Deu
  • Club Muntanyenc Sant Cugat: Antònia Sans i Josep Maria Aymà


SantCugatCreix va néixer el maig de 2014 amb la voluntat de treballar per l'esport local de Sant Cugat. Els clubs fundadors van ser el DSV Club Voleibol Sant Cugat, el Club de Rugby Sant Cugat i l'Oxigen Patí Hoquei Club Sant Cugat i un any més tard es va incorporar Junior FC. Actualment, a més d'aquests 4 socis, s'hi van afegir el Club Handbol Sant Cugat, el Club Gimnàstica Rítmica i Estètica Sant Cugat, el Club Muntanyenc Sant Cugat i la Penya Blaugrana Sant Cugat, que ho va fer el passat 20 de maig i no hi ha hagut temps que participés en aquesta edició dels Premis Referents.

Mèrits dels reconeguts

En aquesta segona edició, han estat els clubs els que han escollit les 2 persones mereixedores de rebre el guardó. Aquests han estat els mèrits que han aportat les diferents entitats:

  • Aina Berbel (DSV Club Voleibol Sant Cugat): Ha estat i és una peça clau en el DSV Club Voleibol Sant Cugat, representant l'esperit de treball i talent de la pedrera. Com a capitana, ha estat fonamental en fites tan importants com les classificacions del sénior A femení per a la Copa de la Reina, els play-offs pel títol de la Lliga Iberdrola o les competicions europees, destacant la cohesió i el vincle entre les jugadores dins i fora la pista. La seva trajectòria reflecteix el creixement del club, des dels seus inicis fins a competir en l'àmbit europeu amb una filosofia única a la Lliga Iberdrola. 
  • Toni Alemany (DSV Club Voleiblol Sant Cugat): És una figura essencial en el desenvolupament del DSV Club Voleibol Sant Cugat, exercint com a director tècnic esportiu des de fa més d'una dècada. La seva trajectòria en el món del voleibol és impressionant, amb experiència com a seleccionador català, membre del cos tècnic de la selecció espanyola masculina absoluta o responsable del centre de tecnificació BLUME. Ha estat fonamental en la definició d'una filosofia esportiva basada en el creixement de la base, la competitivitat i la formació integral de les jugadores, ajudant a consolidar el club com un referent estatal i impulsant-lo a competir en l'àmbit europeu. La seva visió estratègica i el seu lideratge han deixat una empremta profunda en la identitat del club. 
  • Maria Rosa Tamburini (Oxigen PHC Sant Cugat): Per ser un referent a Sant Cugat en l'hoquei sobre patins femení i per tot els valors que ha aportat com a capitana. Sempre vestint la mateixa samarreta, la de l'Oxigen PHC Sant Cugat, i portant l'escut al cor, abans com a jugadora i ara com a entrenadora. Per tot el que ha significat, també, com a irruptora dins de l'hoquei sobre patins femení, tant en l'àmbit català i estatal, com també en el club sent de les pioneres a jugar a hoquei sobre patins a Sant Cugat. 
  • Toni Garcés (Oxigen PHC Sant Cugat): És delegat i secretari de l'Oxigen PHC Sant Cugat. Per tot el seu esforç, dedicació i formació de nous delegats al club, per tota la tasca de forma desinteressada i per tot el que ha fet pel club.
  • Carme Baró (Club de Rugby Sant Cugat): Tots els clubs tenen una persona que ja forma part del club, i que sembla que quan es va crear el club, ella ja hi era. Aquella persona que, quan vas a les instal·lacions, sempre et creues amb ella o la veus ajudant a algú o, sense que ningú li ho demani, fent coses pel club. Tots els clubs avui presents en aquest acte de reconeixement tenen aquesta figura dins les seves entitats. La cap d'una família que sempre ha estat ADN Sant Cugat: tant els seus fills com el seu net ho han donat tot pel club. Ella, mare i àvia de jugadors, delegada del masculí, del femení, secretària tècnica, encarregada de material..., i així una infinitat de tasques que han ajudat a posar el club on es mereix i on som ara mateix. És per això que et donem les gràcies, Carme! Ets un referent del Club de Rugby Sant Cugat! 
  • César Ocampo (Club de Rugby Sant Cugat): Aquest any, el premi al referent del nostre club no podia anar cap a una altra persona. Un jugador que, des que va arribar al club, ho ha donat tot i més per la nostra entitat. Dins del camp i fora d'ell, animant, entrenant categories inferiors o allà on fes falta. A més, aquest any compleix 150 partits, però és una xifra que no fa justícia a tot el que ens ha donat . També cal esmentar que, tot i els seus trenta i pocs anys, continua donant guerra als joves de 18 que pugen... i encara li queden un parell de temporades a la recambra, com a mínim. Per això, enhorabona, per aquest premi, que és de part de tot el club. Ets i sempre seràs un referent del Club de Rugby Sant Cugat. 
  • Katery Maragall (Junior FC): La vocació de servei és, sens dubte, heretada. Des del bressol, va viure l'exemple del seu pare, Joan Maragall i Marfà, qui durant molts anys va servir amb dedicació al nostre club. Així, per a ella, passar hores al Junior FC ajudant va esdevenir quelcom natural, gairebé instintiu. Amb un estic d'hoquei a les mans des de ben petita, no va trigar a destacar com a jugadora, arribant al primer equip del club i representant tant les seleccions catalanes com les estatals en categories inferiors. Amb el Junior FC, va aconseguir èxits remarcables: un Campionat d'Espanya Juvenil, un Campionat de Catalunya absolut i una Copa de la Reina. Però més enllà dels camps, la seva implicació ha estat igualment admirable. Com a sòcia compromesa, va assumir responsabilitats dins de la secció d'hoquei, destacant especialment com a cap d'equip del primer equip femení de Divisió d'Honor. Amb ella a l'staff, l'equip va sumar una segona Copa de la Reina. De fet, les estadístiques semblen confirmar-ho: si es vol guanyar una Copa de la Reina, la Katery Maragall ha de ser-hi! En els darrers 7 anys, ha servit com a tresorera dins la junta directiva del club, exercint sempre amb rigor, responsabilitat i passió. Aquesta distinció vol ser un reconeixement a una trajectòria exemplar i a una vida dedicada amb cor i compromís al Junior FC.
  • Marc Crespo (Junior FC): En tots els equips és imprescindible la figura que sap estar sempre a les males i a les madures, donant aquell equilibri que es necessita quan es treballa en equip. I ell representa aquest equilibri. Sempre ha representat aquest balanç en el joc, que sabia traslladar a l'equip i fer-lo guanyador. Sempre en positiu. Amb aquest somriure tímid, i a la vegada segur i reconfortant, el nostre capità va anar superant les bufetades que la vida ens dona i ell va rebre massa aviat, encaixant amb la compostura, la valentia i la maduresa que l'ha portat a ser referent no només en el camp, sinó entre els amics, a la facultat, a la feina i, en els darrers anys, liderant la Comissió de Futbol, a la que va donar una volta com si fos un mitjó. Ha aconseguit que els nois i noies de la secció sentin els valors, sentint el club com a propi.
  • Arantxa Bueno (Club Handbol Sant Cugat): És la capitana del primer equip femení del Club Handbol Sant Cugat. Va arribar al club vermell-i-negre l'any 2012, procedent del Club Handbol Benicarló, la seva terra natal. D'ençà de la seva arribada, ha participat activament en la promoció de l'handbol (va ser entrenadora de l'escola Turó Can Mates), i en especial de l'handbol femení, participant en diferents jornades escolars. Entre el seu palmarès, destaca la Copa Federació guanyada el 2021 i l'ascens de 1a Catalana a Lliga Catalana, assolit la temporada 2023-2024. Enguany, amb ella com a capitana, l'equip ha aconseguit una meritòria 5a posició.
  • Arnau Domingo (Club Handbol Sant Cugat): Es el capità del sènior A masculí del Club Handbol Sant Cugat. Ha estat escollit en representació de tot el primer equip, després de la temporada històrica realitzada, en la qual s'ha proclamat campió del grup D de 1a Nacional (a més, amb rècord de punts) i s'ha aconseguit guanyar les fases d'ascens, disputades recentment a Còrdova. A més, ha participat en les altres 2 fases d'ascens que ha disputat l'equip (temporada 2022-2023 i 2023-2024) i també va formar part del grup de jugadors que va ser campió de grup la temporada passada. En clau personal, va debutar l'any 2016-2017 i en aquests 8 anys ha estat un referent de l'equip, tant en atac com en defensa.
  • Gemma Tortosa (Club Gimnàstica Rítmica i Estètica Sant Cugat): Del grup aleví C "Campanillas" de la secció de rítmica escolar. És una gimnasta entusiasta, compromesa i molt implicada en el seu equip. Destaca per la seva actitud positiva, l'esforç constant i la voluntat de millorar dia a dia. És un exemple de lideratge natural, sempre disposada a ajudar les companyes i a contribuir al bon ambient del grup. Transmet amb entusiasme els valors del respecte, la cooperació i el treball en equip, sent un veritable referent dins la competició escolar.
  • Ariadna Deu (Club Gimnàstica Rítmica i Estètica Sant Cugat): Del grup UBUNTU de la secció de gimnàstica estètica de grup de l'equip infantil 8-10. És una gimnasta perseverant, constant i amb una actitud sempre positiva. Tot i pertànyer a una disciplina menys visible dins del club, però molt bonica i exigent, destaca pel seu compromís, esforç i capacitat de superació. Amb la seva actitud i implicació, contribueix a donar visibilitat i valor a la secció de gimnàstica estètica de grup. És un referent de companyonia, cohesió i dedicació dins del seu grup.
  • Antònia Sans (Club Muntanyenc Sant Cugat): Sòcia del Club Muntanyenc Sant Cugat des de fa 20 anys. És una persona destacable dins del club, amb dues dècades de compromís actiu. Ha estat impulsora i organitzadora de les sortides de muntanya Camins del Jussà, i actualment coordina també la Volta Catalunya. Cal destacar la seva important tasca com a organitzadora i coordinadora del voluntariat en caminades emblemàtiques com la Transfronterera Cap del Rec i la Marxa del Corredor Verd del Vallès, responsabilitat que va assumir durant uns anys i fins al 2017. A més, col·labora com a voluntària en els grans esdeveniments del club i participa activament en les Passejades per Collserola dels diumenges, demostrant una dedicació constant i exemplar al foment de l'activitat de muntanya i el voluntariat. 
  • Josep Maria Aymà (Club Muntanyenc Sant Cugat): Soci del Club Muntanyenc Sant Cugat des de fa gairebé 39 anys. Amb una trajectòria de gairebé quatre dècades al club, ha estat una figura clau en la promoció del senderisme i les activitats de muntanya. Va exercir com a vicepresident del club durant dues legislatures, demostrant un fort lideratge i compromís. Ha estat impulsor de diversos grups de muntanya, com ara Pas a Pas, Pares i Fills i Passeigs per Collserola, així com organitzador de marxes emblemàtiques com la Transfronterera Marxa de Cap de Rec, la Marxa del Corredor Verd del Vallès i la Volta a Catalunya. Soci experimentat en senderisme, va ser un dels introductors del senderisme català a Europa en l'àmbit oficial, a través de la seva participació activa a la Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya. També ha estat corredor de muntanya i de maratons, i ha participat tant com a atleta i com a membre de l'organització del Campionat de Marxes de Resistència de la FEEC. En l'àmbit personal, ha completat una travessa a peu per Europa i és autor del llibre Caminant sense fronteres, així com d'articles especialitzats en senderisme.


Trobada entre els capitans

Sant Cugat Creix ha aprofitat la jornada també per celebrar el seu 5è Dia del Capità, que ha comptat amb un centenar de capitans dels diferents clubs que conformen l'associació. En aquesta 5a edició, s'han treballat dues dinàmiques de grup en paral·lel. Per una banda, el psicòleg esportiu Albert Cassorrán ha organitzat una dinàmica per a esportistes, sota el nom de Com i per què juguem. D'altra banda, famílies i delegats també han tingut el seu rol i han pogut participar en una xerrada guiada pel psicòleg esportiu Pep Marí, amb el títol Fer de jardiners dels vostres fills: les plantes que més es reguen són les que més creixen.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.