Els corredors urbans canvien amb major freqüència de calçat

Comerç

El boom del running

El boom del running, les carreres populars i la pràctica d’esport al carrer ja és una realitat consolidada

Els ‘atletes urbans’ canvien ara de sabatilles una vegada cada 9 mesos, freqüència molt superior a la d’anys precedents (una vegada cada 18-24 mesos). A més, adquireixen gadgets tecnològics. Així ho constaten les dades de Leksport.com, una botiga on-line, després d’analitzar les vendes dels darrers 5 anys. Les seves xifres també revelen que el nombre de corredors s’ha quintuplicat en els darrers 10 anys.

L’ús intens, les característiques personals i el tipus de disciplina que practiquen influeixen en l’elecció de les sabatilles i el seu desgast. Existeixen corredors de trail running i de running, a més de molts altres que combinen ambdues disciplines. Depèn del terreny en el qual entrenen els runners opten per un tipus de sabatilla o altra. Això és més patent en els que practiquen trail running ja que el seu rendiment està molt condicionat a la tracció i a l’adherència del calçat.

Pel que fa als gadgets, els runners compren almenys dos nous dispositius a l’any. Els aparells més populars són els rellotges amb GPS integrat i els pulsòmetres.

“Els auriculars per escoltar música continuen essent un ‘clàssic’ entre els corredors, mentre que les mini càmeres de vídeo d’alta definició estan guanyant popularitat”.