La falsa eruga del roser
La femella d’Arge rosae, després de fer una incisió, diposita els ous a l’interior d’una tija tendra del roser
La larva té el cos allargat, segmentat i de color blanquinós. Està recobert per unes protuberàncies circulars de color negre. El seu dors és més ataronjat i en s’hi distingeix una franja longitudinal central de color fosc.
En el moment de fer la crisàlide es deixen caure a terra per realitzar la metamorfosi (normalment, 2 generacions per any, primavera i estiu).
Després de la metamorfosi, l’individu adult que emergirà no serà una papallona, sinó una cosa semblant a una mosca amb dos parells d’ales.
Què podeu fer?
El millor és que reviseu els vostres rosers amb freqüència.
Si en algun moment el vostre roser es veu afectat per aquest insecte, retireu el més ràpidament possible totes les larves manualment.
Si els danys ja han estat considerables, potser heu de realitzar una petita poda.
