Ossos de dinosaure a Basturs
La campanya d’excavacions als jaciments de Basturs i Molí del Baró, al Pallars Jussà, ha permès recuperar més d’un centenar d’ossos de dinosaure
En el cas de Basturs Poble s’han recuperat més de 135 ossos, la majoria d’hadrosaure. Aquests dinosaures es coneixen també com a dinosaures de bec d’ànec per la característica forma de la seva mandíbula. Amb aquestes troballes, els ossos recuperats a Basturs en els darrers deu anys de treballs arriben ja al miler, cosa que fa d’aquest jaciment un dels més importants d’Europa.
A Molí del Baró s’han recuperat més restes fòssils de dents de cocodril i teròpode, una troballa molt singular perquè són molt poc abundants en jaciments del Cretaci superior. A més d’aquesta variada fauna, a Molí del Baró es conserven grans quantitats de restes vegetals de diverses espècies que van conviure amb aquests animals.
