- Feu sempre la mateixa ruta: canviar la ruta per la qual correu pot fer que treballeu altres músculs.
- No ompliu els dipòsits: intenteu sortir 2-3 hores després d’haver menjat, o mitja hora després de fer un pica-pica ric en proteïnes i carbohidrats. No oblideu hidratar-vos.
- No escalfeu: començar a córrer a tope no és bona idea. Escalfeu amb un trot suau.
- No feu una tornada a la calma: és recomanable fer un trot molt suau els 5 darrers minuts.
- Eleveu la vostra “propiocepció”: fixeu-vos com trepitgeu, la posició dels braços, de les espatlles... Uns ajustaments en la tècnica de carrera evitaran lesions.
- No us poseu reptes: fer intervals o sèries pot millorar la vostra velocitat. Així les carreres llargues seran més ràpides amb el temps.
- No vigileu la indumentària: algunes peces de roba poden fer-vos sentir incòmodes. Aneu a una botiga especialitzada en running perquè us assessorin.
- Us exigiu massa: exigir-se és bo, però sense passar-se, perquè pot fer que penseu que no esteu en forma i us desanimeu.
- Feu gambades massa llargues: millor feu gambades petites però ràpides.
- No us hi heu enganxat: sortir a córrer costa si no és que establiu uns dies fixos.
