El duet format per Vicenç Solsona i Jordi Farrès. FOTO: Cedida

Cultura

Chanson Française i 'Guitarreos' a El Siglo

Ana Cristina Werring i el duet de Vicenç Solsona i Jordi Farrés actuaran aquest prime cap de setmana de març a El Siglo

Cristina Werring ja és una de les cantants assídues de El Siglo. Amb els seus repertoris de la cançó francesa té un públic consolidat que assisteix als seus recitals del primer dissabte de cada mes. Versions de grans figures de la música francesa com Edith Piaf, Georges Moustaki o Jacques Brel amb l'acompanyament del seu quasi acordió particular, tocat per Arrigo Tomasi. Un cop més, sonarà a les 12.30 hores, en el marc dels Vermout-Concert de la sala santcugatenca.

I diumenge...
Dos guitarristes ofereixen un concert en conjunt on es barregen gèneres diversos que poden anar des de versions del jazz de Bill Evans fins a composicions contemporànies de músics brasilers com Ivan Lins o Tom Jobim. Tanmateix, ambdós músics oferiran peces pròpies i originals. El concert serà també a les 12.30 hores.

Vicenç Solsona
combina la seva carrera musical amb l'educació. Director, productor i arreglista, ha treballat conjuntament amb grans figures del panorama de la múscia cubana com Paquito D'Rivera, Bebo Valdès o la cantant Lucrecia. Amb els dos darrers ha gravat discos, igual que amb altres formacions musicals com la Big Latin Band o el Rai Ferrer Trio. En solitari, ha gravat Passejada e Insomne i Belmonte, entre d'altres. Actualment és professor de guitarra i conjunt instrumental al Taller de Músics de Barcelona i Director Musical i dirigeix la secció de música llatina del centre.

En aquesta mateix Taller treballa també Jordi Farrés com a professor de guitarra jazz i conjunt instrumental a l'Escola Superior d'Estudis Musicals. Farrés ha tocat amb altres músics com Jordi Bonell, Paul Gill, Alexis Cuadrado o Chris Higgins, a la vegada que ha format part de diverses agrupacions com la BigBand Jazz Terrassa o fent duets amb Llibert Fortuny o Joan Monné.

Després d'aquestes dues carreres per separat, Solsona i Farrés s'uneixen en un duet que ja ha actuat a altres escenaris de Catalunya com Girona o Olesa de Montserrat per omplir les sales amb composicions de guitarra on els fils conductors són la improvisació, l'exploració i la interacció.

Com cada cap de setmana, els vermut-concerts tindrán lloc a les 12.30 del migdia al El Siglo.