El foc i les bèsties omplen Sant Cugat amb el correfoc de l’Encabronada
Els Diables i les colles convidades recorren el centre de la ciutat en una nit de cultura popular i pirotècnia
Sant Cugat s’ha tornat a omplir de foc amb el correfoc de l’Encabronada, un dels actes més esperats de la festa dels Diables de Sant Cugat. Centenars de santcugatencs han seguit el recorregut pel centre de la ciutat en una nit, la del 25 d'abril, marcada per la pirotècnia i la cultura popular.
El correfoc ha arrencat cap a les 21 hores a la plaça de l’U d’Octubre i ha avançat pels carrers del centre, passant pel passeig de Francesc Macià, el carrer Castellví, el carrer Josefina Mascareñas, el carrer de Sant Esteve i el carrer de Sabadell, fins a arribar a la plaça d’Octavià.
El correfoc i bany de foc de l'Encabronada FOTO: Mireia Comas
El gran protagonista de la nit ha estat, un any més, el Boc de Can Vernet, que ha encapçalat el recorregut acompanyat de les colles convidades: Ibur, els Diables de la Riera, la Draca de Bellpuig i el Drac Olivé d’Olesa de Montserrat. Les diferents bèsties han ofert enceses i figures de foc al llarg del trajecte, amb moments de gran intensitat i participació del públic.
El punt culminant ha arribat a la plaça d’Octavià, on s’ha viscut el tradicional bany de foc, amb centenars de santcugatencs gaudint del foc i una intensa descàrrega pirotècnica que ha posat punt final al correfoc.
Un cap de setmana ple de foc i diables
L'Encabronada va començar aquest divendres 24 d'abril amb el despertar del Boc de Can Vernet, la gran bèstia dels Diables de Sant Cugat. Durant aquesta segona jornada hi ha hagut activitats de tota mena, com la plantada de les bèsties, el Percufoc o diverses activitats infantils.
La programació continua el diumenge 26 d'abril amb propostes ben variades per a grans i petits.
- 9.30 h a 11.30 h: Rodants per les llegendes.
- Organització: Unió Ciclista i els Diables de Sant Cugat.
- Recorregut: Inicia a l’avinguda Volpelleres, Parc de Can Vernet, carrer Carrasco i Formiguera, carrer Salvador Espriu, passeig Francesc Macià, rambla del Celler, carrer Josep Puig i Cadafalch, avinguda de les Corts Catalanes, camí de Can Calders, camí de Can Borrell, avinguda Pla del Vinyet, passeig d’Antoni Gaudí, carrer Llaceres, avinguda de Gràcia, rambla Ribatallada, carrer Sant Jordi, rambla de Can Mora, rambla de Jaume Sàbat, rambla del Celler, passeig de Francesc Macià, plaça de l’U d’Octubre.
- 10 h: Matí amb l’Esbarts Mediterrània.
- Lloc: Plaça de l’U d’Octubre.
- 11 h: Activitats infantils i carretillada solidària.
- Lloc. Plaça de l’U d’Octubre.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
